Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2013
You need to log in to create posts and topics.

dubbel post

OS tycks ha varit mumma för träningsmotivationen i gruppen för vi snackar rejäl nivåhöjning den här gången. Ta er gärna tiden att surfa runt lite bland alla ambitiösa profiler som under senaste veckan krigat sig igenom rejäla utmaningar så som Vidösternsi

Halloj!!
Ytterligare en medelålders (41 år) som hakar på ironman-utmaningen 2013!!! Målsättningen är att ställa upp i Barcelona Challenge nästa år i september. Vägen dit går via några mini-tri och bland annat Sala HIM nu i augusti.

Har i alla år varit al

Tjena blåbärs-kollegor!

Tänkte starta min Triathlon-karriär med en sprint i Sthlm 26 augusti.

När man simmar 750 meter mitt i Sthlm, så är frågan: Är det inte smartare att simma utan våtdräkt?

Vill ju göra en hyfsad tid som ni förstår!

Ps. Är det fl

Om jag tar mig själv som exempel så simmar jag ca 8 sekunder snabbare per hundring med våtdräkt.
7,5*8 ger 60sekunder, det tar mig max femton att få av dräkten...

Patrik jag var in på samma bana som dig, men nu har jag gjort 3st sprint och du vinner så mycket mer än bara simtid att har en våtdräkt. du kan har din kläder redan på under. så de 15-30sek att ta av din dräkt vinner du i simtid och spara ännu mer tid at

Jag som är en dålig simmare tjänar upp mot 20 sekunder per hundring med dräkt.

Rykno, man kan väl simma i tri-dräkten så slipper man dra på toppen även om man inte har våtdräkt?

Per det är sant. Jag har inte en tri body Ännu så jag tänkte inte på det.

Men jag tror man vinna mer med våtdräkt än utan. För mig är det ca 10%.

Det börjar bli intressant inför söndagens RM-stafett. 265 meter simning. Kan det vara lönt att ha våtdräkt då?