Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2013
You need to log in to create posts and topics.

Jag är ny till tri men Brick träning ska du göra.

Jag cykla 30-60min och sedan spring 15-30min direkt efter

Chrissie Wellington beskriver övergången från cykel till löpning såhär i sin bok:
"At first you legs will feel like jello, but it will pass. Soon they will feel like lead"
😉

Jag är absolut ingen erfaren triathlet, men det jag vet är att man ska ha en li

Sen är det viktigt att vara välorganiserad i själva depån. Det finns gott om filmer på youtube om hur du bör placera dina prylar för att inte röra ihop det. Min begränsade erfarenhet är att man bli vansinningt stressad vid själva bytet så det gäller att h

Håkan, på Ironman ska prylarna placeras i Run bags och Bike bags, och de ska hängas upp på numrerade platser (vanligtvis inte vid cykeln).

Hur är det nu, måste ens träning vara helt öppen för att vara med i träningsstatistiken eller räcker det att TS är träningskompis (och kan kolla ens resultat)?.

Jag har ambitionen att genomföra att gäng IM under 2013, bl.a. i Kalmar.

Ed. Har inget emot

@Jörgen, nä då skulle det kännas bra! Men det klarar jag inte i dagsläget. 🙂

Anders: Jag (TS) vet faktiskt inte. Känner du för det kan vi testa.

Tack för tipsen!
Jag ska testa dem.
Just nu är det dock mycket fokus på Vidösternsimmet som är på lördag. Jag mjukstartar och kör "bara" sista sträckan, som är 5,2 km. 🙂

Jag såg att jag hade hoppat upp i ledningen senaste sju dagarna. Det ska vi ta med en stor nypa salt. Den mesta tiden är fjällvandring med en snittpuls på 90-95 bpm och en ryggsäck (17 kg) med sonen i. Bra träning men kanske inte så bra som siffrorna vill

Svårt att konkurera med en 60mil cykelpass 😉

Korta lista

1. Mattias Krantz 1589 min
2. Rykno Tri-Guy 1103 min
3. Daniel Olsson 890 min
4. Niklas Gelkner 833 min
5. Jörgen Nilsson 825 min
6. Roine Lundberg 805 min
7. Torbjörn Gustavsson 764 min