Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

Johan jag tror det är lättare och räcker att köra 7-10 h / vecka om man redan är i form. För oss 40+ år med 10-15 kg för mycket som dessutom haft ett träningsuppehåll på sisådär 20 år så är uppförsbacken längre. Träningsmängden som krävs för att komma up

+1 PB.

Räknar med en ganska försiktig utökning av den totala träningstiden från att mest bara ha sprungit halvmaror & maror till detta. Från nuvarande runt 5 h/vecka fördelat på tre pass till kanske 6-8 h/vecka fördelat på 4 pass. Det som tillkommer är e

Tack Johan.

Är i lite samma sitaution som du är/var inför din första Ironman. Min blir med största sannolikhet i Köpenhamn 2014.

Mängden träning som behöver läggas ner är det som skrämmer mig och ur jag ska få det att passa ihop med resten av livet.

Ja, få in motion i vardagen, cykla/spring till jobbet. Lär kroppen att hålla på länge

@Christoffer: Var i samma situation som dej för några år sedan och gick då en crawlkurs.
Sen är det en del nötande för att få in tekniken, första gången jag crawlade 25 m var det helt omänskligt hur man kunde crawla längre än så men det var bara att bita

Siktar oxå på att ca 8 timmar i veckan ska räcka. Men som det redan sagts; har i ett par år kört mkt gnetande med fokus på att hålla på länge så jag har fått en rätt bra diesel-liknande motor nu 😉 Be mig inte springa milen på sub-40 längre. Haha. Vågar n

Paul, jag är 41. För två år sedan kunde jag inte springa en mil, inte för att jag var tjock eller i dålig kardiovaskulär form utan just för att jag inte hade sprungit på länge (annat än på en innebandyplan en gång i veckan). Fysiskt aktiv har jag nog allt

Christoffer, lär dig crawla! Antingen crawlkurs eller instruktör men lär dig crawla. Så fort vattentempen tillåter, simma ute i våtdräkt. Anmäl dig till några kortare triathlonlopp eller open watertävlingar för att få känna på hur stökigt det blir med myc

Jag såg det som ett försök att dränka mig själv när jag i början av sommaren försökte mig på att crawla en längre sträcka. Spanade sedan in en del utube filmer och insåg att ungefär ALLT i min teknik var fel. Nu klarar jag 45 minuter ganska lätt men det f

Naturligtvis måste man kunna simma men för de som kommer från löpning till triathlon ska den mesta tiden läggas på cykling! Nästan så man kan minimera löpträningen till ett pass i veckan! Genom att cykla bra kan man få en uthärdlig löpning på slutet!