Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 11:50Det är ofta väldigt stort fokus på kvantitet när man pratar om träning. I artikeln står det att en av tio som klarade sub 10 tränade mindre än 600 timmar men det betyder ju inte att de andra nio inte skulle klarat sub 10 med mindre träningstid. Jag kan tä
Det är ofta väldigt stort fokus på kvantitet när man pratar om träning. I artikeln står det att en av tio som klarade sub 10 tränade mindre än 600 timmar men det betyder ju inte att de andra nio inte skulle klarat sub 10 med mindre träningstid. Jag kan tä
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 12:37Jag är övertygad om att väldigt många skulle förbättra sina cykeltider genom att lägga in lite mer kvalitet, inte bara mata långa rundor utan jobba på att få upp farten genom intervaller i olika längder.
Sen så tjänar man oerhört mycket på att jobba på
Jag är övertygad om att väldigt många skulle förbättra sina cykeltider genom att lägga in lite mer kvalitet, inte bara mata långa rundor utan jobba på att få upp farten genom intervaller i olika längder.
Sen så tjänar man oerhört mycket på att jobba på
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 15:11Yupp. Intervaller is da shit! Har man en viss grund att stå på vad gäller ork och teknik är det genom intervaller man får upp farten, tekniken, lär sig klara att hålla den farten samt ökar den ork man har.
Självklart kan man ju inte hoppa långpass helt o
Yupp. Intervaller is da shit! Har man en viss grund att stå på vad gäller ork och teknik är det genom intervaller man får upp farten, tekniken, lär sig klara att hålla den farten samt ökar den ork man har.
Självklart kan man ju inte hoppa långpass helt o
Quote from Funbeat user on 30 August 2013, 10:52Mycket snack om intervaller, men alla som läser här kanske inte har koll på vad ni menar med intervaller (trots allt en blåbärstråd). Intervaller är för många, maxa 100m - vila - upprepa. Berätta gärna vad ni menar när ju skriver intervaller, cykel löpnin
Mycket snack om intervaller, men alla som läser här kanske inte har koll på vad ni menar med intervaller (trots allt en blåbärstråd). Intervaller är för många, maxa 100m - vila - upprepa. Berätta gärna vad ni menar när ju skriver intervaller, cykel löpnin
Quote from Funbeat user on 30 August 2013, 11:27kolla coltings träningsprogram... där finns tips och ideer om intervaller och långpass.
Det som är bra med hans träningsprogram är att han delat in dom i tider, ta-sig-runt-grupp, 13-timmars 11-timmars. En annan positiv sak som jag upplevde är att han ger
kolla coltings träningsprogram... där finns tips och ideer om intervaller och långpass.
Det som är bra med hans träningsprogram är att han delat in dom i tider, ta-sig-runt-grupp, 13-timmars 11-timmars. En annan positiv sak som jag upplevde är att han ger
Quote from Funbeat user on 30 August 2013, 11:32Emil, håller med! 🙂
Kommer få lägga upp en träningsplan för första gången i mitt liv inför nästa år och det jag alltid hört är att intervaller is the shit, så måste ta tag i det där nu. Som student känner jag att jag måste försöka maximera resultatet av
Emil, håller med! 🙂
Kommer få lägga upp en träningsplan för första gången i mitt liv inför nästa år och det jag alltid hört är att intervaller is the shit, så måste ta tag i det där nu. Som student känner jag att jag måste försöka maximera resultatet av
Quote from Funbeat user on 30 August 2013, 12:18Jag har bara kört löp-intervallerna som vi har i vår triathlon-klubb (dvs inte cykel).
Men de leds av en mycket bra kille (som tex vann sin AG förra året i Kalmar).I alla fall bygger han upp året där vi börjar nu i höst med lugna intervaller där interva
Jag har bara kört löp-intervallerna som vi har i vår triathlon-klubb (dvs inte cykel).
Men de leds av en mycket bra kille (som tex vann sin AG förra året i Kalmar).
I alla fall bygger han upp året där vi börjar nu i höst med lugna intervaller där interva
Quote from Funbeat user on 30 August 2013, 14:50Jag gillar ”pyramidintervaller”. Ger dels lite omväxling, dels bra pannben. Om man kör utifrån tid eller längd spelar väl ingen större roll.
T.ex.: 1 min, 2 min, 4 min, 4, 2, 1, 1, 2, 4, 4, 2, 1, 1, 2, 4. Här e ju möjligen 15 intervaller att ta i… Man ka
Jag gillar ”pyramidintervaller”. Ger dels lite omväxling, dels bra pannben. Om man kör utifrån tid eller längd spelar väl ingen större roll.
T.ex.: 1 min, 2 min, 4 min, 4, 2, 1, 1, 2, 4, 4, 2, 1, 1, 2, 4. Här e ju möjligen 15 intervaller att ta i… Man ka
Quote from Funbeat user on 1 September 2013, 22:09Långlista
1. Patrik D 2851 min
2. Ryan "Rykno" Provencher 2803 min
3. Paul Borkmann 2773 min
4. Lars Frick 2712 min
5. Rafael Saers 2573 min
6. Mikael Rydström 2481 min
7. Peter Andersson 2462 min
8. Inge Holmquist 2442 min
9. Julia Montgomery 23
Långlista
1. Patrik D 2851 min
2. Ryan "Rykno" Provencher 2803 min
3. Paul Borkmann 2773 min
4. Lars Frick 2712 min
5. Rafael Saers 2573 min
6. Mikael Rydström 2481 min
7. Peter Andersson 2462 min
8. Inge Holmquist 2442 min
9. Julia Montgomery 23
Quote from Funbeat user on 2 September 2013, 07:21Ryan krya på dig! Jag kraschade i våras bröt inget men hjärnskakning! Du får nu vila ut kroppen rejält och kan komma igång igen om någon månad.
Jag tog en vilovecka men knappt 4h träning. Helgen ägnades åt en 24 timmars segling. Den var tuff men segling
Ryan krya på dig! Jag kraschade i våras bröt inget men hjärnskakning! Du får nu vila ut kroppen rejält och kan komma igång igen om någon månad.
Jag tog en vilovecka men knappt 4h träning. Helgen ägnades åt en 24 timmars segling. Den var tuff men segling