Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

Hej
Jag har följt er diskussion angående träning inför Kalmar IM 2014. Jag och min fru genomförde årets Kalmar IM på ett sätt som vi är nöjda med. Jag har precis summerat vår träning sedan 1 oktober 2012 i ett blogginlägg för den som är intresserad.

http

Alla är olika, och svarar olika på olika sorters träning. För vissa räcker det säkert med 8 timmars träning och för vissa kanske det skulle räcka med 8, men man tycker att det är så pass kul att man kör 16 timmar av bara farten. Vissa kanske behöver mer ä

Alltså det där med cykling till löpning, jag har nog aldrig förstått det jobbiga med det. 🙂 Tycker man springer bort cykelbenen ganska fort (inom en kilometer iaf) och sen känns det som vanligt igen. Kan inte säga att jag kommer prioritera just brick sp

Grymt kul få följa en blåbärstråd till!

Ämnet träningsmängd och resultat är spännande. Jag drog igång första blåbärstråden 2010 med baktanken att låta andra stressa mig och på så sätt få ut mig själv genom dörren någon gång extra per vecka. Funkade kano

Är det flera som ska till Tjörn? Detta bli min andra HIM och nu vet jag hur det känns att springa två mil efter cykling. Hoppas för en bättre löp tid...

Det absolut viktigaste är att få in kontinuitet i träningen, undvika skador och sjukdomar. Sen tror jag många skulle tjäna på att ibland välja kvalitetspass istället för att bara köra mil & timmar.

Jag gick i mål på 10:30 på mina 7.5 timmar per vecka.

http://www.shop.keepgoing.se/sv/produkter/undersokning-triatleters-traning/undersokning-langdistanstriatleter.html

Kul artikel! Jag sammanfattar det som att: För att ta sig runt en IM krävs talang eller 600+ timmar träning. För att ta sig runt sub 10 krävs bägge...

Var tvungen att kolla hur mycket jag tränade under ett år från första augusti 2010 till min första Ironman 6:e augusti 2011. Det blev 252 timmar. Tog mig rund på 13,5 timmar. Så nej, inget fantastiskt resultat men tog sig runt. Mådde rätt så bra dagen eft

Johan du får nog läsa igen

"
Det är nästan tre gånger så troligt att man lyckas gå under 10 timmar på en ironman om man tränar mer än 600 timmar om året, jämfört med om man inte gör det.
.
.
.
Av dem som tränade mindre än 600 timmar, var det bara 10% so