Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

Växjö & Ölands marathon utan annat prio än att behålla tidigare nivå.

Och förhoppningsvis lite spontandeltagande i något eller några cykel- och simlopp som råkar dyka upp om det passar in?

Jag kommer endast köra Göteborgsvarvet utöver IM nästa år. Hoppas komma under 1:45. Var sugen på att anmäla mig till Västkusten Runt, men tyvärr sammanföll den med en tenta.

Utöver det så är jag inte så sugen på att betala ut mer av min studentbudget til

AL: Ölands och Växjö marathon menar du? Ölands marathon ligger ju före i tiden.

Växjös är om 3 veckor och Ölands om 10 månader 😉

Frågan gällde ju nästa års tävlingar/utmaningar 😉

Eller näe, jag läste nog slarvigt (H)

jag lägger till Växjö Marathon om 3 veckor till min delmål lista.

jag vill gärna klara det under 4 tim, men har hittills bara sprungit en halvmaran på 1:55-2:00 och jag har inte kunna träna något de siste 4 veckor.

under 4:30 känns rimlig.

jag vet mån

@ Ryan,

Jag tror du gör helt rätt att springa åtminstone en Marathon innan Kalmar. Det är något helt annat att än att springa halv och då får du en känsla för hur mycket stryk kroppen / benen /magen får under 4+ timmars löpning.

Jag antar att vi alla ha

Jag sprang mitt livs första marathon under Kalmar IM och det gick bra. Hade tidigare bara kört Halv-mara och LL vid tävlingssammanhang och körde 2 långpass på 30 km inför Kalmar.

Styrketräningen är oerhört viktig för att klara av att genomföra en mara u

Som gammalt blåbär rekommenderar jag att prioritera HIM över marathon.
Mer grenspecifikt och med bra utvärderingsmöjligheter på intag av näring osv.

IM.maran skiljer för mig så mycket från en ren mara att det inte ger så mkt att testa.
När baksida lår