Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

Mål och mål... vad mål beträffar så är det Kalmar IM som är nästa års mål, men jag följande delmål

Växjöloppet 21 km, minst 5 min snabbare än förra året - dvs 1,26
Sövde Triathlon HIM - vet ej vilken tid då jag ej kört detta lopp och det verkar vara en t

Hur skall ni vinterträna?

När man läser böcker så verkar det som att hög volym och låg fart "is da shit" vad gäller IM. Dessutom skall man tydligen periodisera, helst över 4 veckors perioder.

För min del fungerar inte detta upplägg - jag har varken tid

Jag har två pass av vardera simning, cykel och löpning - men nu under hösten kör jag dessutom minst 3 pass styrketräning. För mig är den superviktig för att hålla mig hel, ffa till löpningen. Inga konstigheter, utan mestadels basövningar och löpspecifik s

Jag försöker köra mycket längdskidor eftersom jag har VL i programmet. Dessutom ger det en bra styrketräning för hela kroppen samtidigt som det ger en bra konditionsträning. Annars simmar jag och springer en del. Skall försöka få in lite vintercykling med

Jag tycker VR är lite långt som träningspass inför Kalmar, men halvvättern är perfekt!

Uhhh, vad ni kommer tycka jag är tråkig 🙂 Inget inplanerat, borde väl kanske försöka hitta en halvIM någonstans, men dem är inte där jag är, när jag är där.
Klämmer väl en halvIM själv i värsta fall. Ingen annan tävling alls 2014, totalt Kalmarfokus.

(t

g avslutar tävlingssäsongen nu på lördag med LL. Sen blir det 1-2v lugn träning innan jag drar igång igen. Min stora akilleshäl är styreträningen och det måste jag ta tag i, kommer träna med en duktig kompis då jag e helt värdelös på styrketräning.
Annars

Triathlontävlingskalender för 2014 finns det samlat någon stans tyckte inte att förbundets sida var uppdaterad med 2014.

och det bli inte förra 31 jan....

Långlista
1. Julia Montgomery 2853 min
2. Alfred Hernandez 2769 min
3. Sven Jansson 2384 min
4. Christian Ljungström 2361 min
5. Inge Holmquist 2193 min
6. Patrik D 2176 min
7. Kajsa P 2042 min
8. Eva Marie Wergård 2008 min
9. Henrik Ahlin 1997 m