Quote from Funbeat user on 4 October 2013, 07:49Äntligen! Efter 5 veckor av "vila" kan jag starta min grund träning från grunden.
söndag prov simmade jag 500m och det tog ca 20min och var inte snygg. snabbaste 50m var upp mot 50-52s, ouch!
tisdag klarade jag 5000m på en roddmaskin och även om jag
Äntligen! Efter 5 veckor av "vila" kan jag starta min grund träning från grunden.
söndag prov simmade jag 500m och det tog ca 20min och var inte snygg. snabbaste 50m var upp mot 50-52s, ouch!
tisdag klarade jag 5000m på en roddmaskin och även om jag
Quote from Brita Planck on 4 October 2013, 14:03Håller på och klurar på vinterupplägget och då ffa hur jag ska lägga upp löpningen. Jag kan idag springa 30 km utan problem på ett eget långpass, så hur skajag lägga upp långpassen ?
Dvs längden/distans har jag men ska jag istället försöka öka farten i lå
Håller på och klurar på vinterupplägget och då ffa hur jag ska lägga upp löpningen. Jag kan idag springa 30 km utan problem på ett eget långpass, så hur skajag lägga upp långpassen ?
Dvs längden/distans har jag men ska jag istället försöka öka farten i lå
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 4 October 2013, 14:14Christer: Hur är din kapacitet i övriga grenar? Vad har du för målsättning i Kalmar?
Tänker att om din cykling är svagare än din löpning och målsättningen bara är att genomföra kan löpningen kanske stå lite åt sidan till fördel för cyklingen.
Löpmässig
Christer: Hur är din kapacitet i övriga grenar? Vad har du för målsättning i Kalmar?
Tänker att om din cykling är svagare än din löpning och målsättningen bara är att genomföra kan löpningen kanske stå lite åt sidan till fördel för cyklingen.
Löpmässig
Quote from Funbeat user on 4 October 2013, 14:17Christer
Om du känner att du idag kan springa 30 km i lugnt tempo själv så har du grunden för att klara distansen, kanon. Det viktigaste är att det inte blir alltför mycket "mellanmjölksträning", dvs halvhårda pass. Mitt tips är att fortsätta att köra li
Christer
Om du känner att du idag kan springa 30 km i lugnt tempo själv så har du grunden för att klara distansen, kanon. Det viktigaste är att det inte blir alltför mycket "mellanmjölksträning", dvs halvhårda pass. Mitt tips är att fortsätta att köra li
Quote from Funbeat user on 7 October 2013, 06:26Oops! Missade att göra det på söndag kväll. fastnade framför amerikansk football match. efter 12 år i sverige har jag en kanal där jag kann äntligen ser matcher...
Listan är från måndag så ni som hade en lång tränings pass förra vecka söndag har tappat
Oops! Missade att göra det på söndag kväll. fastnade framför amerikansk football match. efter 12 år i sverige har jag en kanal där jag kann äntligen ser matcher...
Listan är från måndag så ni som hade en lång tränings pass förra vecka söndag har tappat
Quote from Brita Planck on 7 October 2013, 10:24Tack för återkoppling Stina och Oscar.
Stina >>
Detta är som sagt första gången så huvudmålsättningen är att ta sig runt men har skissat lite på att nå under 13 timmar och då fördelat enligt följande samt vad jag baserat det på. 🙂
Simning 1:30 (trolig
Tack för återkoppling Stina och Oscar.
Stina >>
Detta är som sagt första gången så huvudmålsättningen är att ta sig runt men har skissat lite på att nå under 13 timmar och då fördelat enligt följande samt vad jag baserat det på. 🙂
Simning 1:30 (trolig
Quote from Brita Planck on 7 October 2013, 10:25Oooohhh, ser att jag dalar i listan likt ett höstlöv. 🙂
Har dock efter LL tagit lite vila men kommer börja öka nu.Se upp däruppe! 😀
Oooohhh, ser att jag dalar i listan likt ett höstlöv. 🙂
Har dock efter LL tagit lite vila men kommer börja öka nu.
Se upp däruppe! 😀
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 7 October 2013, 11:00Christer
I så fall tycker jag att du borde satsa mer på cykel och mindre på löpning. Tror inte det är många alls som springer 30 km under vintern. Jag har aldrig gjort det, men ändå tagit mig under 4 timmar på en IM mara. 30 km passen har kommit nän snön
Christer
I så fall tycker jag att du borde satsa mer på cykel och mindre på löpning. Tror inte det är många alls som springer 30 km under vintern. Jag har aldrig gjort det, men ändå tagit mig under 4 timmar på en IM mara. 30 km passen har kommit nän snön
Quote from Brita Planck on 7 October 2013, 13:52Bara för att förtydliga, jag hade inte tänkt ligga och mata 30 km löppass varje helg. Då skiter det sig rejält... 🙂
Löpning med cykeltrötta ben...det ska jag nog försöka köra. 3h spiningen är på söndagarna, så jag får kanske förskjuta det lite dvs ta l
Bara för att förtydliga, jag hade inte tänkt ligga och mata 30 km löppass varje helg. Då skiter det sig rejält... 🙂
Löpning med cykeltrötta ben...det ska jag nog försöka köra. 3h spiningen är på söndagarna, så jag får kanske förskjuta det lite dvs ta l
Quote from Funbeat user on 7 October 2013, 17:29Känner också att min träningsvolym sjunker som ett höstlöv....vikten går dessutom upp!
Det var så enkelt i sommar att köra 5,5 mil ut till Kungsberga på Färingsö simma en sväng i mälaren och tillbaka hem. Glasögon och badbyxor i fickorna på cykeltröjan.
Känner också att min träningsvolym sjunker som ett höstlöv....vikten går dessutom upp!
Det var så enkelt i sommar att köra 5,5 mil ut till Kungsberga på Färingsö simma en sväng i mälaren och tillbaka hem. Glasögon och badbyxor i fickorna på cykeltröjan.