Quote from Funbeat user on 7 October 2013, 17:32Asch, det är nog inte många som håller samma volym på vintern som under sommaren när man cyklar 10-mila-rundor hela tiden... Tycker folk fokuserar för mycket bara på tid - tänk minst lika mkt på kvalité i träningen!!
Asch, det är nog inte många som håller samma volym på vintern som under sommaren när man cyklar 10-mila-rundor hela tiden... Tycker folk fokuserar för mycket bara på tid - tänk minst lika mkt på kvalité i träningen!!
Quote from Funbeat user on 8 October 2013, 17:57Tycker inte det ena behöver utesluta det andra. Mitt bästa träningspass i sommar såg ut så här.
1. 5,5 mil på cykel i 27 km/h i snitt inklusive diverse rödljusstopp sedan 1 timma vila på stranden.
2. 45 minuter frisim i bra tempo följt av 3 timmars avk
Tycker inte det ena behöver utesluta det andra. Mitt bästa träningspass i sommar såg ut så här.
1. 5,5 mil på cykel i 27 km/h i snitt inklusive diverse rödljusstopp sedan 1 timma vila på stranden.
2. 45 minuter frisim i bra tempo följt av 3 timmars avk
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 09:31ang. att funbeat gärna leder till tidsfokusering..
Ett litet tips är att tänka på er workload/totala arbetsbörda..
Försök att se allt som en total summa där man måste se workloaden i livet som helhet. Träning, jobb och familj +etc. blir ett total stress.
ang. att funbeat gärna leder till tidsfokusering..
Ett litet tips är att tänka på er workload/totala arbetsbörda..
Försök att se allt som en total summa där man måste se workloaden i livet som helhet. Träning, jobb och familj +etc. blir ett total stress.
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 09:41Jo, jag skulle säga att det är hyfsat svårt att träna 15-30 h i veckan om man har heltidsjobb och familj. I alla fall om man vill hinna träffa sina barn någonting alls och samtidigt få någon vettigt sömn/återhämtning. 🙂 Men ni får gärna motbevisa mig, j
Jo, jag skulle säga att det är hyfsat svårt att träna 15-30 h i veckan om man har heltidsjobb och familj. I alla fall om man vill hinna träffa sina barn någonting alls och samtidigt få någon vettigt sömn/återhämtning. 🙂 Men ni får gärna motbevisa mig, j
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 09:42Emil V - Bra input där förresten om total workload! Man ska inte glömma kvalitén, allt handlar verkligen inte om antal tränade minuter = mer alltid är bäst.
Emil V - Bra input där förresten om total workload! Man ska inte glömma kvalitén, allt handlar verkligen inte om antal tränade minuter = mer alltid är bäst.
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 10:42Sara: som du vet är jag skadat just nu, men snart kommer jag att kunna träna som jag vill.
bakgrund: heltids jobb som ibland kräver OT, men jag har inte så hårt kontors tid. jag ska i princip vara där 8 timmar emellan kl 6-kl18, mycket flex möjlighete
Sara: som du vet är jag skadat just nu, men snart kommer jag att kunna träna som jag vill.
bakgrund: heltids jobb som ibland kräver OT, men jag har inte så hårt kontors tid. jag ska i princip vara där 8 timmar emellan kl 6-kl18, mycket flex möjlighete
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 10:59Det är klart möjligt att klämma in massor med timmar här och där. Men det viktigaste är att man hittar en balans med jobb, familj, vänner och andra aktiviteter. Jag och min fru genomförde båda IM iår och vårt snitt unde råret inför var 7.5/vecka. Det var
Det är klart möjligt att klämma in massor med timmar här och där. Men det viktigaste är att man hittar en balans med jobb, familj, vänner och andra aktiviteter. Jag och min fru genomförde båda IM iår och vårt snitt unde råret inför var 7.5/vecka. Det var
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 11:08Stor fördel med transport-träning! 🙂 Jag har längre till jobb (25 km) och ingen vintercykel, så jag cyklar bara till jobb på sommarhalvåret. Annars är jag också ett stort fan av morgonträning och lunchträning, eller på kvällen när kidsen gått och lagt s
Stor fördel med transport-träning! 🙂 Jag har längre till jobb (25 km) och ingen vintercykel, så jag cyklar bara till jobb på sommarhalvåret. Annars är jag också ett stort fan av morgonträning och lunchträning, eller på kvällen när kidsen gått och lagt s
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 12:21http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1068209
I tråden finns en genomgång av korrelationen mellan tränad tid och resultat på kalmar im 2011
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1068209
I tråden finns en genomgång av korrelationen mellan tränad tid och resultat på kalmar im 2011
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 12:35Det diagrammet visar tydligt att det inte finns en direkt koppling mellan tränade timmar och sluttid. Jag fick själv 10:30 på 260 timmar under den perioden. De viktigaste är vad man gör med träningstimmarna. Jag är övertygad om att många skulle få bättre
Det diagrammet visar tydligt att det inte finns en direkt koppling mellan tränade timmar och sluttid. Jag fick själv 10:30 på 260 timmar under den perioden. De viktigaste är vad man gör med träningstimmarna. Jag är övertygad om att många skulle få bättre