Quote from Funbeat user on 10 October 2013, 23:06Jo, om man nu råkar ha 15000:- som man inte vet vad man skall göra med så är ju wattmätare ett alternativ... Under simningen har åtminstone jag aldrig lyckats titta på klockan ens.
Jo, om man nu råkar ha 15000:- som man inte vet vad man skall göra med så är ju wattmätare ett alternativ... Under simningen har åtminstone jag aldrig lyckats titta på klockan ens.
Quote from Elias Engqvist on 10 October 2013, 23:07En wattmätare behöver bara kosta 5600:-
En wattmätare behöver bara kosta 5600:-
Quote from Funbeat user on 10 October 2013, 23:17Men då så. 🙂
Kollar ni mycket på mätare etc under tävlingar/lopp? Inser att jag gör det i princip aldrig. Kollar splittiderna ibland per 5 (cykel) / 1 (löpning) km för att se om jag ligger före/efter tidsplan, annars kör jag på känslan och det har funk
Men då så. 🙂
Kollar ni mycket på mätare etc under tävlingar/lopp? Inser att jag gör det i princip aldrig. Kollar splittiderna ibland per 5 (cykel) / 1 (löpning) km för att se om jag ligger före/efter tidsplan, annars kör jag på känslan och det har funk
Quote from Funbeat user on 11 October 2013, 06:42I Kalmar har jag kollat klockan på löpningen för att kolla så jag inte springer för fort i början och för långsamt i slutet 😉
I år har jag kört alla mina tävlingar utan digitala hjälpmedel, skönt. Men det kräver nog lite mer erfarenhet än ett blåbär h
I Kalmar har jag kollat klockan på löpningen för att kolla så jag inte springer för fort i början och för långsamt i slutet 😉
I år har jag kört alla mina tävlingar utan digitala hjälpmedel, skönt. Men det kräver nog lite mer erfarenhet än ett blåbär h
Quote from Funbeat user on 11 October 2013, 06:49Vad finns dett för wattmätare för 5600?
Vad finns dett för wattmätare för 5600?
Quote from Funbeat user on 11 October 2013, 07:02http://ibikesports.se/
En svaghet är att den inte klarar MTB & terräng så bra då rullmotståndet inte går att förutsäga pss som för en racer.
En svaghet är att den inte klarar MTB & terräng så bra då rullmotståndet inte går att förutsäga pss som för en racer.
Quote from Funbeat user on 11 October 2013, 08:13IBike är ingen Wattmätare.
Snarare en dator som försöker räkna ut hur många Watt som utvecklas.
Viktig skillnad.
IBike är ingen Wattmätare.
Snarare en dator som försöker räkna ut hur många Watt som utvecklas.
Viktig skillnad.
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 11 October 2013, 09:28Jag kör på känsla och lite pulsklocka... det har fungerat bra.
Simning är det bara att simma nästan slut på armarna, men i övrigt ha nästan alla krafter i behåll.
Cykel har jag kört på puls, men ibland har det inte funkat, när jag kommit i bättre form så
Jag kör på känsla och lite pulsklocka... det har fungerat bra.
Simning är det bara att simma nästan slut på armarna, men i övrigt ha nästan alla krafter i behåll.
Cykel har jag kört på puls, men ibland har det inte funkat, när jag kommit i bättre form så
Quote from Elias Engqvist on 11 October 2013, 09:39Jonas iBike liksom andra wattmätare läser av sensorer och räknar från dessa mätdata ut effekt. Skillnaden är bara att sk DFPM har sensorer som påverkas av benkraften direkt medan iBike har sensorer som påverkas av alla motverkande krafter. Det går lika br
Jonas iBike liksom andra wattmätare läser av sensorer och räknar från dessa mätdata ut effekt. Skillnaden är bara att sk DFPM har sensorer som påverkas av benkraften direkt medan iBike har sensorer som påverkas av alla motverkande krafter. Det går lika br
Quote from Funbeat user on 11 October 2013, 10:17Samma krafter +- ett gäng yttre faktorer. Såsom sittställning, utrustning med mera.
Men den diskussionen behöver vi inte ha i denna tråden.
Samma krafter +- ett gäng yttre faktorer. Såsom sittställning, utrustning med mera.
Men den diskussionen behöver vi inte ha i denna tråden.