Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

@Christer, är du sponsrad eller är återförsäljare?

Känns i vilket fall för mig svårt att motivera behovet av en watt-mätare för oss blåbär.

Jag importerar iofs en wattmätare men här skrev jag som användare av wattmätare - jag är iofs inte blåbär i meningen nybörjare men (delvis) pga åldern är ni nog snabbare än mig men jag tycker att en sån är ovärderlig både på träning o tävling!
Men som sag

Ni som använder puls vad tänker ni ha i puls under cyklingen? Procent av uppmätt maxpuls, eller ange gärna nivån på något sätt. Maxpuls uppmätt på valfritt sätt menar jag inte på cykel då kanske.

Viktor, du har en liten poäng där. Var tvungen att spana på Christers profil, och där fann man:
"Jag är också återförsäljare för cykeldatorn/wattmätaren iBike"

Over and out and simma lugnt alla BLÅBÄR

Jag har legat på ca 145 när jag kört på 5,5 timme. Har 185 som max och 40-45 som vilopuls. Målet att ligga högre, närmare 150, men bra form har sänt pulsen så benen protesterat.

Jo, Christer är förvisso återförsäljare för iBike... men dra inte från det slutsatsen att det inte är någon nytta med wattmätare för blåbär och att han säger det endast för att sälja. Tvärtom skulle jag nog vilja säga att wattmätare kanske är en betydligt

Ok Stina, runt 80% av Max alltså (78-80).

Personligen tycker jag nog det bästa med diverse tekniska prylar och mått av puls watt o.s.v är bra för att se vilka förbättringar man gör. Om man sedan sätter upp ett mål och en träningsplan så ökar möjligheten att nå större framgång med sin träning. Ja

Jag tror och tycker absolut att volymträningen är jätteviktig, både för uthålligheten och för att träna ren nötning. Men man kanske inte måste köra de där riktiga långpassen typ >4 timmar varje vecka året om...

Usch vad tråkigt och vilken hemsk tanke!
Jag gillar att använda min pulsklocka, telefon etc för att få lite data och kolla statistik. Men för mig får det finnas en gräns. Effektmätare för massor av pengar som kan hjälpa mig att hitta och forma ett perfek