Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 12:55Verkligt intressant med diagrammet över tränade timmar. 🙂 Man kan ju iaf säga att det verkligen inte nödvändigtvis är den som har flesta registrerade träningstimmar som är den som har det bästa resultatet.
Sen ska man ju fundera på vilken ambition man
Verkligt intressant med diagrammet över tränade timmar. 🙂 Man kan ju iaf säga att det verkligen inte nödvändigtvis är den som har flesta registrerade träningstimmar som är den som har det bästa resultatet.
Sen ska man ju fundera på vilken ambition man
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 14:09min "min" mål 12 tim
1tim sim - detta borde jag göra vilket dag som helst6tim cykel - att snita 30km/h kan jag inte tänker mig är tuff
5tim löp - ingen anning. springa min första marathon den 19 okt
min "dröm" mål är under 10tim
50min sim - om jag
min "min" mål 12 tim
1tim sim - detta borde jag göra vilket dag som helst
6tim cykel - att snita 30km/h kan jag inte tänker mig är tuff
5tim löp - ingen anning. springa min första marathon den 19 okt
min "dröm" mål är under 10tim
50min sim - om jag
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 19:51Håller med om att det är svårt med måltider på ngt som är så långt - man vet ju inte riktigt hur man reagerar exempelvis mitt i löpningen. Jag tycker ändå att ett tidsmål är viktigt för min motivation - det känns mer som att varje pass spelar roll om jag
Håller med om att det är svårt med måltider på ngt som är så långt - man vet ju inte riktigt hur man reagerar exempelvis mitt i löpningen. Jag tycker ändå att ett tidsmål är viktigt för min motivation - det känns mer som att varje pass spelar roll om jag
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 21:02Ang träningstimmar så hittade jag denna
http://www.irondaughterirondad.com/how-many-hours-a-week-training-needed-for-ironman/Joe Friel, triathlonCoachen med stort C, hävdar att det krävs minst 12 t per vecka för att bara ta sig runt! (Sic)
Synd att jag
Ang träningstimmar så hittade jag denna
Joe Friel, triathlonCoachen med stort C, hävdar att det krävs minst 12 t per vecka för att bara ta sig runt! (Sic)
Synd att jag
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 21:16Träningsvolymen och -kvalitén känns mer som en fråga om 1) hur fort det ska gå och 2) hur stor misär det ska / inte ska vara. Att det inte skulle gå att ens ta sig runt inom maxtiden på mindre än 12 tim/vecka är ju bara trams, finns ju mängder med bevis p
Träningsvolymen och -kvalitén känns mer som en fråga om 1) hur fort det ska gå och 2) hur stor misär det ska / inte ska vara. Att det inte skulle gå att ens ta sig runt inom maxtiden på mindre än 12 tim/vecka är ju bara trams, finns ju mängder med bevis p
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 22:52Ett tidsmål per vecka är bra för att hålla träningen på en hög nivå. Det hjälper mig att köra långa pass på helgen om veckoträningen fallerat. Det passar mig men visst ibland fylls det med väldigt låg kvalite träning som transportcyklande. Men ett tidsmål
Ett tidsmål per vecka är bra för att hålla träningen på en hög nivå. Det hjälper mig att köra långa pass på helgen om veckoträningen fallerat. Det passar mig men visst ibland fylls det med väldigt låg kvalite träning som transportcyklande. Men ett tidsmål
Quote from Funbeat user on 10 October 2013, 10:54Ref. träningsmängd vs volym vs kvalitet m.m. Det borde ställas krav på alla tyckare att varudeklarera sig själva innan de börjar tycka en massa saker.
Jag (som är löparnerd) ser den avslutande maran som skön konst med syfte att kröna hela tävlingen genom
Ref. träningsmängd vs volym vs kvalitet m.m. Det borde ställas krav på alla tyckare att varudeklarera sig själva innan de börjar tycka en massa saker.
Jag (som är löparnerd) ser den avslutande maran som skön konst med syfte att kröna hela tävlingen genom
Quote from Funbeat user on 10 October 2013, 18:27Makes sense
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/10/131007112122.htm
Makes sense
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/10/131007112122.htm
Quote from Funbeat user on 10 October 2013, 19:17Yikes pojkar och flickor!
Känn lugnet och ha kul istället. Tidsmål tror jag att man skall hålla sig långt borta från. Fler än en triathlet gick på den minan på Öland i år. Gå på puls istället så får tiden bli vad den blir.
Jonas Colting säger ju myck
Yikes pojkar och flickor!
Känn lugnet och ha kul istället. Tidsmål tror jag att man skall hålla sig långt borta från. Fler än en triathlet gick på den minan på Öland i år. Gå på puls istället så får tiden bli vad den blir.
Jonas Colting säger ju myck
Quote from Elias Engqvist on 10 October 2013, 19:21På simningen kan man inte hålla reda på pulsen - där gäller det att ha erfarenhet, på cykeln bör man se till watt eftersom pulsen kommer för sent. Det är extremt svårt att erfarenhetsmässigt ligga på rätt ansträngningsgrad. En wattmätare visar omedelbart
På simningen kan man inte hålla reda på pulsen - där gäller det att ha erfarenhet, på cykeln bör man se till watt eftersom pulsen kommer för sent. Det är extremt svårt att erfarenhetsmässigt ligga på rätt ansträngningsgrad. En wattmätare visar omedelbart