Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

Beträffande wattmätare,

Sedan jag skaffade trainer och började använda TrainerRoad så har jag fått mer förståelse för vad vinsten med en wattmätare på cykeln är. Tycker det är grymt bra att se hur man presterar momentant, så får väl se vad vintern med en

Anders; helt omöjligt och meningslöst att jämföra olika banor och olika förhållanden tänkte jag först. Sen kollade jag mina 2 HIM i år (Vansbro och Tjörn) la ihop tiderna och la till en timme. = 20 sekunder från min tid i Kalmar. Simple as that 🙂

Alltid svårt att jämföra banor. Jag gjorde 5.35 i Sövde och 10.33 i Kalmar. Min svåger gjorde 4.54 i Halmstad och 10.41 i Kalmar. Utifrån dessa två datapunkter torde utfallen täckas av ekvationen 2(HIM)+/- en timme... Å det står jag för!

JohanC

Långlista
1. Julia Montgomery 3225 min
2. Patrik D 2989 min
3. Alfred Hernandez 2712 min
4. Christian Ljungström 2364 min
5. Henrik Ahlin 2207 min
6. Hannu Körkkö 2180 min
7. Kajsa P 2155 min
8. Magnus Axelsson 2128 min
9. Paul Borkmann 2094min

En sådan fantastisk cykelhelg!! Jag la dock just in ytterligare 3,5 h timmar från idag Söndag! Hade dock en relativt otränad kompis med mig så tempot blev på nivå för vilopuls för min del de 3 milen till båten. Det är inte så ofta jag seglat i oktober uta

Jag kommer inte göra det ofta men jag lagt till din 214min från igår. Detta grupps första 1000min vecka.

Ang cykel vi har en 45km bana runt Växjö där en grupp cykla varje måndag, men jag har ingen cykel som klara deras tempo så tyvärr bli det mest 60-90m

Igår, trainer, i kallgaraget, utan TV, DVD, musik osv. Detta var en nivå av tristes, fy du lede. Somnade till ca 4-5ggr, eftersom jag blundade i perioder. Märkte av detta eftersom ljudet förändrades när kadensen sjönk till under 70.
Måste nog pyttsa in en

Garaget kommer att få vara ifred hela vintern. Sätter över tempopinnarna på MTB:n jämte isdäck & belysning. Under transporterna får man bita ihop mot kylan medan busavsnitten på småstigar i den beckmörka skogen tillhör kanske den roligaste cyklingen jag k

Har TV/film när jag kör trainer (förutom när min TV gick sönder, men körde iaf några 5 timmars pass...), med text. Sedan kör jag musik samtidigt - därav texten.
TV brukar göra att jag sjunker i puls, men fixar till det genom att köra hårt i reklampausen a

Borde kanske egentligen vara stressad över min träningsmängd och placering i listan, men det här är ungefär vad som ryms i livspusslet just nu 😉

Men är helt övertygad om att jag kommer klara att genomföra Kalmar, och har nog nåt litet mål om sub 12 ocks