Quote from Funbeat user on 19 October 2013, 21:32Det finns några olika skor som är mjuka & dämpade och samtidigt lätta. Men vikten har där sparats in på stabiliserande kilar, balkar och inlägg i hårdplast, så denna typ av sko (typ Nike Lunaracer & liknande) förutsätter att foten är hyfsat stabil i sig.
Det finns några olika skor som är mjuka & dämpade och samtidigt lätta. Men vikten har där sparats in på stabiliserande kilar, balkar och inlägg i hårdplast, så denna typ av sko (typ Nike Lunaracer & liknande) förutsätter att foten är hyfsat stabil i sig.
Quote from Funbeat user on 19 October 2013, 21:47Christian,
Har ännu aldrig sprungit en mara, varken i "vanliga" stela löparskor eller i lättare skor med begränsad dämning - så har svårt att uttala mig om det.
Jag är dock inställd på att köra med mina A5:or, har kört 3 mil med dessa som längst utan p
Christian,
Har ännu aldrig sprungit en mara, varken i "vanliga" stela löparskor eller i lättare skor med begränsad dämning - så har svårt att uttala mig om det.
Jag är dock inställd på att köra med mina A5:or, har kört 3 mil med dessa som längst utan p
Quote from Funbeat user on 20 October 2013, 04:49Det är stor skillnad på lättviktssko och lättviktsko.
A5 har jag för mig är en låg racing flat med ganska lite dämpning. Jag skulle själv inte välja den odämpade typen sko till en IM då den i princip förutsätter ett aktivt & fräscht steg.
Nike Lunaracer
Det är stor skillnad på lättviktssko och lättviktsko.
A5 har jag för mig är en låg racing flat med ganska lite dämpning. Jag skulle själv inte välja den odämpade typen sko till en IM då den i princip förutsätter ett aktivt & fräscht steg.
Nike Lunaracer
Quote from Funbeat user on 20 October 2013, 08:27Så ska det låta. Behöver inte ens köpa ett par, Urk-Gröna snabblöpardojjor, och börja löpa in dem under sommaren 2014, börja få ont i foten som utvecklar sig till en ful skada som gör mig jättenervös inför IM 2014 i Augusti alltså 🙂
Over and out
Så ska det låta. Behöver inte ens köpa ett par, Urk-Gröna snabblöpardojjor, och börja löpa in dem under sommaren 2014, börja få ont i foten som utvecklar sig till en ful skada som gör mig jättenervös inför IM 2014 i Augusti alltså 🙂
Over and out
Quote from Funbeat user on 20 October 2013, 08:36Ja, A5an har inte mycket dämplig samt ett 4mm drop, är det jag gillar 🙂
Kommer nog få svårt att hålla ett avslappnat löpsteg med ett allt för större drop samt tyngre skor. Gick bra med A5 på Tjörn, som för visso bara är halva distansen - men har ju 300 d
Ja, A5an har inte mycket dämplig samt ett 4mm drop, är det jag gillar 🙂
Kommer nog få svårt att hålla ett avslappnat löpsteg med ett allt för större drop samt tyngre skor. Gick bra med A5 på Tjörn, som för visso bara är halva distansen - men har ju 300 d
Quote from Funbeat user on 20 October 2013, 12:51Rätt tänkt, CL. Något jag noterade under Växjömaran igår som jag kanske inte reflekterat över under tidigare maror är att många av er som springer i tri-linne är ganska muskliga & tunga av allt sim & cykel. Med en sån kropp kan det bli rena katastrofen me
Rätt tänkt, CL. Något jag noterade under Växjömaran igår som jag kanske inte reflekterat över under tidigare maror är att många av er som springer i tri-linne är ganska muskliga & tunga av allt sim & cykel. Med en sån kropp kan det bli rena katastrofen me
Quote from Funbeat user on 20 October 2013, 18:51Jag håller mig runt 73 kg, så jag är lätt som en fjäder 🙂
Jag håller mig runt 73 kg, så jag är lätt som en fjäder 🙂
Quote from Funbeat user on 20 October 2013, 19:32Jag har gjort två maraton, 180mil löpträning, ett IM och ett halvIM senaste året. Mina tjockaste skor är ett par Nike Free 3.0 utan snörning (4mm drop), alternativet är Saucony Hattori (0mm drop). Provade att springa i mina gamla Asics men det var bara bä
Jag har gjort två maraton, 180mil löpträning, ett IM och ett halvIM senaste året. Mina tjockaste skor är ett par Nike Free 3.0 utan snörning (4mm drop), alternativet är Saucony Hattori (0mm drop). Provade att springa i mina gamla Asics men det var bara bä
Quote from Funbeat user on 20 October 2013, 19:35Tack Anders. Skiter i Gröna Skorna, ordagrant 🙂
Ljungström, 88kg, mycket överkropp. Bör gå ned i vikt tills 2014
Tack Anders. Skiter i Gröna Skorna, ordagrant 🙂
Ljungström, 88kg, mycket överkropp. Bör gå ned i vikt tills 2014
Quote from Funbeat user on 20 October 2013, 20:15Just det, CL! Du hade ju en cykelfråga! Svaret är som alltid: Köp! Visst blir man frestad av den där Shiv Comp för 21000 också men den gör dig garanterat inte dubbelt så snabb. Köp du eliten och lägg femtusen på ett par högprofilhjul så är du optimalt kit
Just det, CL! Du hade ju en cykelfråga! Svaret är som alltid: Köp! Visst blir man frestad av den där Shiv Comp för 21000 också men den gör dig garanterat inte dubbelt så snabb. Köp du eliten och lägg femtusen på ett par högprofilhjul så är du optimalt kit