Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

Då är man anmäld! 🙂

Revansch från 2011 då det gick sådär. 2011 tror jag vi var 750 som startade. Man kan säga att det gått spikrakt uppåt sedan dess.

Härligt att se att man ligger i lä när det gäller träningsvolym. Jag får skylla på skada 🙂

Kör hårt!

Tack å lov var det ingen drafting 2011 iaf.
Någon som vet ifall det siffror på antalet varningar gällande detta under årets lopp?

Simon W Skrev i en annan tråd :

Om drafting: vi försökte vara hårdare i år, särskilt koncentrera oss på avsiktligt fusk, sådant som ger uppenbara fördelar och på de som hade chans till Kona-platser. Vi får se när statistiken kommer, men det borde ha lett

Hade varit riktigt intressant och få lite statistik på det.
Jag körde över till Öland och på bron var det brutala tåg som gick.

Jag skulle gissa på att de var lite överseende på bron med tanke på den sidvind som var. Jag tyckte inte det var allt för skoj att hålla långt till höger när man av vinden fick rejäla kast åt höger (på tillbakavägen över ölandsbron).. Att bli kylarprydnad

Jag ser att det är lite dåligt med inlägg ifrån oss tjejer, så därför tar jag tillfället i akt att skriva.

Jag och mina bröder har länge pratat om att köra en IM, vi är alla tre träningstokar och sysslar främst med cykling och löpning. Datum för vårt fö

Så då var man anmäld till Ironman Kalmar - 2014!

Själv är jag en tidigare fotbollsspelare som förra året sadlade om till att köra triathlon istället. Tänkte att det passade bra samtidigt som jag körde klassikern då man får alla delarna "gratis".

Målet

Någon mer än jag som funderar på att införskaffa sig en trainer för att kunna fortsätta cykla på sin racer under senhöst/vinter?

Har fram tills nu kört på gymets cyklar (som ju inte har så mycket gemensamt med min racer) men känner att jag nog kan få rät

Jag körde med TrainerRoad i vintras och tycker helt klart det är värt den lilla kostnaden. Det blev betydligt roligare att hoppa upp och trampa lite. Man kan ju dessutom följa sin utveckling från pass till pass men också se hur aktuellt pass utvecklar sig

Härligt, ja det är ju skönt att man bara betalar månad för månad så man kan välja när man vill köra.

Går det exportera datan till Funbeat genom att ladda ner en TCX-fil eller liknanade?

Vad körde du med för trainer?