Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

I mål på 12:53.
Hur nöjd som helst!

13h 51min. Nöjd under rådande omständigheter. Var sjuk i 2 veckor strax innan kalmar, och natten innan IM hade jag diarrer ända till kl.01.00. Åt en grötfrukost, fick behålla den o tänkte att jag startar väl såklart, men bryter väl när jag är körd.
Sänkte

Korta
Ironmanblåbär 2014 - Topplista
1. Anders Liljencrantz 1349 min
2. Inge Holmquist 1144 min
3. Ryan "Rykno" Provencher 1002 min
4. Tony Gustafsson 982 min
5. Mikael Rydström 967 min
6. peppe månsken 942 min
7. Lars Frick 928 min
8. Sara Molin

12:56:21, 2 timmar och 10 min bättre än förra året.
Helt ok simning på 1:36 men det kändes mest som en orienteringstävling

Överjävligt bra cykling på Öland(snitt 31 km/h), kändes bra att plocka en stor draftande klunga i motvinden på Allvaret
Sämre cykl

11:56 och riktigt nöjd. Simmet gick helt enligt plan och cykeln var avsiktligt defensiv men visade sig bli jättetung under Kalmarslingan. Maran gick lätt som en plätt fram till 37 km då det med ens tillkom en minut per km. Stred tillbaka en halv minut och

13:06:20 och grymt nöjd.
1:29 på simningen (önskemålet var 1:40)
6:12 på cykeln (önskemålet var 6:00 men vinden tog ut sin rätt)
5:06 på löpningen (önskemålet var 5:00 utan att egentligen ha täckning för det för jag har aldrig sprungit längre än 21 km tid

Totaltid 11.16.55 Helt OK
T1 och T2 långsamma men enligt planen
Simning 58,57. Som gammal simmare så var detta den enklaste delen av loppet. Lugnt och skönt.
Cyklingen 5.19.35. Bättre än väntat. Hade en liten dipp mellan 15:e och 17:e milen annars kontrol

Härligt jobbat allihop! Många grymt bra tider!
Följde många av er under dagen i live tracker! Blev grymt sugen på att va med där ute 🙂
Egentligen skulle man vilja göra 5-6 IM/år om man lyssnar på hjärta och den del av huvvet som älskar att röra på sig.

Shit vilken häftig upplevelse det var! Härlig simning (som jag fasat för), riktigt långsam cykling för min del - inget klipp i cykelbenen alls och pulsen var alldeles för hög - men petade in en mara på 4:14 så det kanske var värt att cykla långsamt för kä

Magproblem: check.
Total tömning av systemet på fredagen (inga ytterligare detaljer). Träffade en medtävlare på hotellet som hade samma problem och det enda vi kom på som vi båda ätit var maten på pre race. Intressant att få veta om det var fler. Jag bru