Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2015
You need to log in to create posts and topics.

Jag gjorde en test på Aktivitus i Göteborg, cykel och löp, och i samband med det utarbetades ett 16-veckorsprogram utgående från mina resultat, målsättning mm. Programmet täcker just cykel och löp träning, simningen får jag fylla på med själv. Stort fokus

v. 49

Långa listan:
1 Christian Strömberg 2606
2 Peter Ljungberg 2536
3 Joakim Andersson 2509
4 Jonas Grönlund 2432
5 Stefan Isaksson 2426
6 Christian Löfstrand 2343
7 Henrik Hansen 2317
8 Anssi Härmä 2316
9 Magnus Mellberg 2276
10 Johan Bergman 1940
11

Ja, det finns väl få saker som är så motivationshöjare som en sjukvecka.
Känner också ett behov av att få till 100%iga veckor nu innan jul, då lätt blir lite undantagstillstånd i schemat i mellandagarna.

Hej på er blåbär.
Lite kort om vem jag är. 51 år på onsdag älskar träning främst konditionsidrotter och nu senast Triathlon. Började springa sommaren -13 efter massor av år med benhinneproblem, jag gick den långa vägen med uppstarten korta löpningar ändra

v 49, långa listan:
1 Christian Löfstrand 2634
2 Anssi Härmä 2529
3 Stefan Isaksson 2413
4 Peter Ljungberg 2407
5 Jonas Grönlund 2313
6 Henrik Hansen 2195
7 Joakim Andersson 2192
8 Daniel Forslund 2106
9 Christian Strömberg 1973
10 Peter Telemo 1966
11 Jo

Ja, det är ju härligt med lite alternativ träning ibland.
Låta andra muskler får jobba lite.

Vill bara notera att jag "enbart" reggade 3h per hel skiddag. Åka lift gör mig ju inte snabbare på IM. Men Slalom och längd lär göra det 😉

för min del har maginfluensatiderna på dagis ställt till det. Inte lätt att träna när man inte har en toalett bredvid sig. Iof kunde kanske ställt trainern inne på toaletten 🙂

Julen i antågande.
Många lediga dagar och man tror att det kommer bli tid till träning MEN erfarenheten visar på att släkt och familj kräver mer än man trodde, pass efter pass ställs in till förmån av oändliga julbord och överfulla godisskålar.

Hur ska d

Suck, dubbelsuck, trippelsuck. Jag har dragit på mig en rejäl förkylning som inte vill släppa. Klart stressande och det skapar en ond cirkel. VIil träna, tränar, ännu sjukare. Det är väl bara att lägga sig i horisontellt läge och käka Aladin och vänta ut.

Ta det lugnt. Vilan gör dig gott och det är inte det här missade passet som gör skillnad i sommar...