Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2015
You need to log in to create posts and topics.

Ja, det där med fördelningen av tid träning/vila samt träning/jobb/familj är klurigt. För min del har jag fått (eller tagit mig...) OK från familjen att jag får prioritera träningen under detta år. Försöker lägga det mesta av min träning lite senare på kv

Som träningsresa kan jag rekommendera Club La Santa på Lanzarote, 3 50 meters pooler, tuff cykling (kuperat och ständig vind). Alla aktiviteter ingår när man bor där dessutom, väldigt många triathleter som förlägger sina läger där. Vi var där en vecka med

Funderar på om man skall köpa en tempohoj... Har en trevlig racer just nu men prylar är ju alltid kul...(får sälja min mtb i s fall)

Någon som testat långcykling på båda och har en åsikt?

Mvh
Peter

Peter: Jag hade valt tempo på IM alla gånger. "Gratis fart" ska man inte slänga bort hur som helst. Mycket handlar om att ställa in den rätt, för att det ska vara bekvämt även för längre sträckor.

Jag har för mig att du är ungefär lika lång som mig, typ

Denna artikel förklarar aero fördelarna, http://www.bikeradar.com/road/gear/article/how-aero-is-aero-19273/.

Kanske göra om sin racer så här: http://www.redshiftsports.com
Rekommenderar Adamo sadlar, en avsevärd skillnad för mig iaf.

Tack för svaren... Har faktiskt en Adamo sadel.

Skall se om jag kan vända på sadelstolpen... Verkar som att tanken är att få fram sadeln så långt det bara går?! (Testade en gång men det kändes som om det blev jättemycket vikt på armarna!

// peter

Jag tror att du bör kombinera vänd sadelstolpe med tempopinnar annars blir det nog lite väl tungt för armarna på längre sträckor som du redan konstaterat.Vitsen med att få fram sadeln (som jag förstått det) är att rotera hela kroppen framåt med bibehållen

Jag tror att du bör kombinera vänd sadelstolpe med tempopinnar annars blir det nog lite väl tungt för armarna på längre sträckor som du redan konstaterat.Vitsen med att få fram sadeln (som jag förstått det) är att rotera hela kroppen framåt med bibehållen

Topplista v 10

Långa listan:
1. Micke Ajax 3860 min
2. Joakim Andersson 3634 min
3. Marie-Louise Jakobsson 3450 min
4. Jonas Grönlund 2619 min
5. Sebastian Crawford 2443 min
6. Per Geijer 2396 min
7. Erik Ekberg 2380 min
8. Christian Strömberg 2248 min
9