Quote from Funbeat user on 3 March 2015, 12:06Ja, det där med fördelningen av tid träning/vila samt träning/jobb/familj är klurigt. För min del har jag fått (eller tagit mig...) OK från familjen att jag får prioritera träningen under detta år. Försöker lägga det mesta av min träning lite senare på kv
Ja, det där med fördelningen av tid träning/vila samt träning/jobb/familj är klurigt. För min del har jag fått (eller tagit mig...) OK från familjen att jag får prioritera träningen under detta år. Försöker lägga det mesta av min träning lite senare på kv
Quote from Funbeat user on 4 March 2015, 08:09Som träningsresa kan jag rekommendera Club La Santa på Lanzarote, 3 50 meters pooler, tuff cykling (kuperat och ständig vind). Alla aktiviteter ingår när man bor där dessutom, väldigt många triathleter som förlägger sina läger där. Vi var där en vecka med
Som träningsresa kan jag rekommendera Club La Santa på Lanzarote, 3 50 meters pooler, tuff cykling (kuperat och ständig vind). Alla aktiviteter ingår när man bor där dessutom, väldigt många triathleter som förlägger sina läger där. Vi var där en vecka med
Quote from Funbeat user on 4 March 2015, 15:28Funderar på om man skall köpa en tempohoj... Har en trevlig racer just nu men prylar är ju alltid kul...(får sälja min mtb i s fall)
Någon som testat långcykling på båda och har en åsikt?
Mvh
Peter
Funderar på om man skall köpa en tempohoj... Har en trevlig racer just nu men prylar är ju alltid kul...(får sälja min mtb i s fall)
Någon som testat långcykling på båda och har en åsikt?
Mvh
Peter
Quote from Funbeat user on 4 March 2015, 15:56Peter: Jag hade valt tempo på IM alla gånger. "Gratis fart" ska man inte slänga bort hur som helst. Mycket handlar om att ställa in den rätt, för att det ska vara bekvämt även för längre sträckor.
Jag har för mig att du är ungefär lika lång som mig, typ
Peter: Jag hade valt tempo på IM alla gånger. "Gratis fart" ska man inte slänga bort hur som helst. Mycket handlar om att ställa in den rätt, för att det ska vara bekvämt även för längre sträckor.
Jag har för mig att du är ungefär lika lång som mig, typ
Quote from Funbeat user on 4 March 2015, 17:02Denna artikel förklarar aero fördelarna, http://www.bikeradar.com/road/gear/article/how-aero-is-aero-19273/.
Denna artikel förklarar aero fördelarna, http://www.bikeradar.com/road/gear/article/how-aero-is-aero-19273/.
Quote from Funbeat user on 4 March 2015, 17:04Kanske göra om sin racer så här: http://www.redshiftsports.com
Rekommenderar Adamo sadlar, en avsevärd skillnad för mig iaf.
Kanske göra om sin racer så här: http://www.redshiftsports.com
Rekommenderar Adamo sadlar, en avsevärd skillnad för mig iaf.
Quote from Funbeat user on 4 March 2015, 18:47Tack för svaren... Har faktiskt en Adamo sadel.
Skall se om jag kan vända på sadelstolpen... Verkar som att tanken är att få fram sadeln så långt det bara går?! (Testade en gång men det kändes som om det blev jättemycket vikt på armarna!
// peter
Tack för svaren... Har faktiskt en Adamo sadel.
Skall se om jag kan vända på sadelstolpen... Verkar som att tanken är att få fram sadeln så långt det bara går?! (Testade en gång men det kändes som om det blev jättemycket vikt på armarna!
// peter
Quote from Funbeat user on 4 March 2015, 21:44Jag tror att du bör kombinera vänd sadelstolpe med tempopinnar annars blir det nog lite väl tungt för armarna på längre sträckor som du redan konstaterat.Vitsen med att få fram sadeln (som jag förstått det) är att rotera hela kroppen framåt med bibehållen
Jag tror att du bör kombinera vänd sadelstolpe med tempopinnar annars blir det nog lite väl tungt för armarna på längre sträckor som du redan konstaterat.Vitsen med att få fram sadeln (som jag förstått det) är att rotera hela kroppen framåt med bibehållen
Quote from Funbeat user on 4 March 2015, 21:44Jag tror att du bör kombinera vänd sadelstolpe med tempopinnar annars blir det nog lite väl tungt för armarna på längre sträckor som du redan konstaterat.Vitsen med att få fram sadeln (som jag förstått det) är att rotera hela kroppen framåt med bibehållen
Jag tror att du bör kombinera vänd sadelstolpe med tempopinnar annars blir det nog lite väl tungt för armarna på längre sträckor som du redan konstaterat.Vitsen med att få fram sadeln (som jag förstått det) är att rotera hela kroppen framåt med bibehållen
Quote from Funbeat user on 8 March 2015, 21:18Topplista v 10
Långa listan:
1. Micke Ajax 3860 min
2. Joakim Andersson 3634 min
3. Marie-Louise Jakobsson 3450 min
4. Jonas Grönlund 2619 min
5. Sebastian Crawford 2443 min
6. Per Geijer 2396 min
7. Erik Ekberg 2380 min
8. Christian Strömberg 2248 min
9
Topplista v 10