Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2015
You need to log in to create posts and topics.

Hoppar också med i gruppen! Hoppas de kan ge lite extra motivation och pepp när det är tungt 😉

lycka till allihop!

Hej, allihopa. Lite intresserad att få reda på hur ni lägger upp träningen inför Ironman och under året. Jag använder Joe Friedel Triathlonbibel och försöker utgå från hans träningsprogram och tankar kring hur man tränar rätt och är formtoppad i augusti.

Jag testade mig (cykel ocjh löp) på Aktivitus och utgående från det fick jag ett 16-veckors träningsprogram som räcker fram till i januari. Sen blir det nog ny test och ytterligare ett 16-veckorsprogram.

Programmet är utformat med fokus på mina svaghet

Jag skall starta min första IR i Kalmar nästa år .
Har sökt mycket på nätet om just hur man skall lägga upp träningen inför detta . Det jag hittade var Jonas Coltings träningsprogram för olika mål på tiden att klarar det . Jag har valt att gå efter det h

v 44:

Långa listan (31? dagar):
1 Maria Hedman 2768
2 Andreas Carlsson 2452
3 Peter Ljungberg 2363
4 Christian Löfstrand 2344
5 Robert Thor 2294
6 Daniel Forslund 2258
7 Anssi Härmä 2116
8 Johan Bergman 1967
9 Kjell Carlsson 1616
10 Henrik Hansen 1511
11

Oj, det var roligt att jag toppar listan! (t+)
Jag skulle tro att detta är den enda veckan jag kommer att göra det så jag får passa på att fira det på något sätt. 😀

Toppar korta listan.

Simmarhelgen som dröjer sig kvar 😉

Långt till Augusti och planen är att ligga på ca8h/veckan.
Kommer troligtvis öka när cykelsäsongen drar igång.

Har hittat en bra balans på träning och familj.
Om hälften av träningen drabbar det

Robert, om sömnen tar stryk för att köra långpassen på lördagarna så är det väl bara att lägga sig en timme tidigare? 🙂 Sömn är ju viktigt att få tillräckligt av, men är ju så klart högst individuellt.

Själv lärde jag mig under förra årets IM-träning at

Inte så att sömnen tar stryk. Mera att det är skönt att få ligga kvar i sängen någon gång...

Hej
Ironman blåbär som gärna är med i gruppen för att få lite inspiration i min träning. Kort presentation snart 40-årig två barns far som har idrottat mer eller mindre hela livet dock aldrig på någon nivå och mestadels lagidrotter. Har kört ett par olymp