Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2015
You need to log in to create posts and topics.

Kul tråd nu. Många tränar mycket 🙂
Jag genomförde Kalmar iår. I magsjukt tillstånd. Halvjobbigt.

Renovera hus = ajjabajja. Jag fixade ett rum på 6 månader. Trodde arga snickaren skulle ringa på när som helst.
Dock har jag 2 barn, 8-9år. Är 100% i att fö

Bra skrivet Christian????!

Riktigt bra skrivet . Du gav mig en riktigt tankeställare nu .,Och då en positiv sådan .
För just nu känner jag mig stressad av att jag inte tränare tillräckligt pga av jag får ont i knäet eller blivit lite sjuk å missar nåt pass osv .. Målet jag har

Nu börjar vi komma någonstans i denna tråd.
Kul!

Jag inser också att lunchen måste utnyttjas! Där har jag möjlighet.

Jag tycker det finns många egoister i triathlon världen.
Men om man vänder på det... Är man en bättre pappa/mamma om man har en TV basve

Tjena!

46 år gammal, gift 4-barnsfar, heltidsarbetande (å lite till) med en passion för cykling. Har varierat träningen med löpning men alltid varit livrädd för simningen. Nu går jag på nybörjarkurs i crawl, jobbigt men givande.
Min satsning är långsikti

Här kommer min första fråga. Naturligtvis är den utrustningsrelaterad. Det var ju själva anledningen att jag började med cykling (och sedermera triathlon), alla grejer man kan införskaffa.
Står i valet och kvalet gällande vilken GPS jag skall köpa och nu

Utan tvekan 920XT om det är triathlon som du ska syssla med. 920 är en triathlon/multisportklocka medan 620 i princip uteslutande är en löparklocka. Osäker på om det ens finns något cykelläge på den (620). Simning har den definitivt inte, medan 920 klarar

Som triatlet borde ditt val stå mellan 310xt, 910xt och 920xt som alla stödjer multisport. Det finns naturligtvis fler alternativ. Vad du sedan väljer får väl vara en fråga mellan dig och din plånbok 😉

Edit:
Jag jobbade lite långsamt så Mattias han svar

Tack för svaret Mattias! Jag gjorde lite närmare efterforskningar som bekräftar det du skriver. Jag får ta en titt på 910 vs 920. Hur är det med Polar? Något att ha?

Tror Polars enda multisportklocka är V800 och den har fått bra recensioner. Väldigt mycket funktioner.

Har en Polar RC3 GPS själv, ganska bra men inte vattentät. Borde vara en djälvklarhet nuförtiden tycker jag.

Funderar på en Tom Tom Multisport eventue