Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2015
You need to log in to create posts and topics.

v 45:

Långa listan (30 dagar):
1 Christian Löfstrand 2490
2 Robert Thor 2374
3 Peter Ljungberg 2316
4 Andreas Carlsson 2109
5 Anssi Härmä 2011
6 Daniel Forslund 1921
7 Kjell Carlsson 1802
8 Jonas Grönlund 1785
9 Christian Strömberg 1636
10 Johan Bergman

Hur ser era normala veckor ut med träning? Hur lägger ni upp det?
Ni som har barn, jobb och hus... Livspusslet? HUR FÅR NI IHOP DET?
Era tankar kring idrottsegoism? (Går ihop med ovan fråga)

Det som Robert Thor skrev var intressant. För han skrev om sin

@Fredrik Fröven

Jag gjorde Kalmar 2013 och det var en hel del pusslande för att få till träningen. Jag och min fru genomförde båda tävlingen och vi har båda heltidsjobb och tre barn. Vi lyckades få in kring 7 timmar var i snitt och det var en del pusslan

Fredrik - 95% av alla som startar i Ironman, minst, är helt vanligt folk med vanliga jobb, vanliga familjer, vanliga hus, och vanliga åtaganden i livet. 🙂 Inte ens en merpart av dem som startar i PRO är heltidstriathleter.... Man får ihop det för att ma

Och se till att få in ett bra träningspass innan fredagsrödvinet, ger både träningseffekt och sparar in på mängden rödvin man behöver sätta i sig innan man somnar 😉

Hahaha, precis Peter. (H)

Fredrik: vad var det för rödvin?

Skämt åsido, om man har ett passande jobb så är det väldigt praktiskt att köra löpträning eller cykelintefvaller på lunchen och sen snabbt nåt efteråt... Likaså om det passar utnyttja transporten till o från jobbet till träning!

Jag har väntat några år med min satsning på Ironman distans just för att barnen ska vara lite större och inte kräva lika mycket omsorg.

Kan dock inte vänta ut tills barnen blir "vuxna" för då är vi 10år bort och jag vill inte debutera som 55åring.

Det g

Intressant ämne med träningstiden.

Jag och Fredrik har samma förutsättningar för träningen med pendling till jobb samt sjuksköterskor som fruar. Min fru jobbar 2 av 5 helger samt ~2 av 5 pass är kväll.
Jag är borta mellan 0630-1700 varje dag.
På jobbet