Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatirriterande reklambanner
You need to log in to create posts and topics.

Titta nu försvann annonserna igen....TRÅÅÅÅÅKIGT...!?

Det är lugnt Olle. Läkare utan gränser och Outsidereklamen fladdrar för fullt här. Allt för din skull. Jag hoppas bara jag får en större skärm av jultomten 🙁

Tyst David. Nämn inte sassa. Du kan få hot-PM som jag. Internet huserar många labila människor.

Hoppas att annonsörerna får feedback på att deras annonser gör att många skaffar adblocker vilket dödar siter som lever på reklam.

Annonsen från Bredbandsbolaget är hopplöst stor och har alldeles för mycket rörelser vilket gör den irriterande. Vidare så

Jag kör som Christer S - Adblocker i huvudet. Har man suttit tillräckligt framför en dator med internetuppkoppling lär man sig koppla bort sådant.

.. så Anders, sänk inte Olles intäkter bara för att man upplever det som "irriterande". Värre I-landsprobl

Jag håller absolut med om att det ska fortsätta vara gratis, men det får finnas gränser. Det här fallet är inte särskilt farligt, men någonstans måste ägarna till webbplatserna sätta gränser för vad de utsätter sina användare för och ställa krav på annons

Håller med ovanstående. När användbarheten påverkas då är reklamen kontraproduktiv.
Jag märker att min sega dator inte gillar den här. Det är segare att logga in, bokstäver försvinner när jag skriver, inte bara min vanliga fepplighet, utan reaktionstiden

Anävnder man laptop är ju flash och vad det nu heter rena döden.

Ett omvänt problem har jag med Funbeat på jobbet, även om jag inte har Adblock på (eller ens installerat), så ser(såg) jag inga reklambanners (på Funbeat). Flash är installerat. Vet någon

Homan: Då HADE du nog inte flash installerat, inte på rätt sätt iaf!

Fö så spelar det väl ingen roll om det är en laptop eller en stationär dator ingen större skillnad map flash.

Laptop -> hög CPU last -> högt fläktvarv -> kort batteritid.. Som Anders sa. 🙂

Flash säger att det är installerat i alla fall.

Aha, du menade Laptop utan tillgång till 230V och/eller laddare?!