Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 19:47Jag brukar morgonspringa en del (går dock i perioder) och har som mål att vara ute 15 minuter efter jag vaknat. Äter ett kokt ägg innan jag drar ut för att få lite energi plus dricker vatten. Kokar ägget kvällen innan så att det står färdigskalat i kylen.
Jag brukar morgonspringa en del (går dock i perioder) och har som mål att vara ute 15 minuter efter jag vaknat. Äter ett kokt ägg innan jag drar ut för att få lite energi plus dricker vatten. Kokar ägget kvällen innan så att det står färdigskalat i kylen.
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 19:54Precis - labba lite och se var som passar dig. Jag går gärna upp 15 minuter tidigare så jag kan ta dom minuterna extra när jag klär på mig, med en smula dynamisk stretching om det är snabb-pass. Å andra sidan vare sig vill eller kan jag stoppa nåt i magen
Precis - labba lite och se var som passar dig. Jag går gärna upp 15 minuter tidigare så jag kan ta dom minuterna extra när jag klär på mig, med en smula dynamisk stretching om det är snabb-pass. Å andra sidan vare sig vill eller kan jag stoppa nåt i magen
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 21:05Så enkelt det verkar när jag läser era kloka tips:-), tack. Två saker ska jag absolut ta till mig, springa minst en gång i veckan på morgonen för att komma över någon slags tröskel och börja dagen med ett kokt ägg och en kopp kaffe.
Så enkelt det verkar när jag läser era kloka tips:-), tack. Två saker ska jag absolut ta till mig, springa minst en gång i veckan på morgonen för att komma över någon slags tröskel och börja dagen med ett kokt ägg och en kopp kaffe.
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 21:17Energin i ett ägg hinner inte ut riktitt.i kroppen för en morgonjogg. Det som hjälper för att piggna till är kolhydrater (juice tex) för hjärnans skull. Benen drivs av föregående dags matintag mer eller mindre. Om man joggar runt två timmar eller mer så b
Energin i ett ägg hinner inte ut riktitt.i kroppen för en morgonjogg. Det som hjälper för att piggna till är kolhydrater (juice tex) för hjärnans skull. Benen drivs av föregående dags matintag mer eller mindre. Om man joggar runt två timmar eller mer så b
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 21:31Ge upp - det blir inte mycket bättre, om man inte har talang för det. 🙂
Jo, lite bättre blir det troligen, om än inte för alla. Jag är alltid mycket svagare när jag cyklar till jobbet, jämfört med hem. Springandet går tungt och t.e.x. drygt 5 kg svagare
Ge upp - det blir inte mycket bättre, om man inte har talang för det. 🙂
Jo, lite bättre blir det troligen, om än inte för alla. Jag är alltid mycket svagare när jag cyklar till jobbet, jämfört med hem. Springandet går tungt och t.e.x. drygt 5 kg svagare
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 21:41Hur funkar morgonjogg för den (eller jag borde skriva OSS) som vill/måste äta en stadig frukost DIREKT efter uppstigning ur sängen för att över huvud taget fungera? Är det bara att glömma då?
Hur funkar morgonjogg för den (eller jag borde skriva OSS) som vill/måste äta en stadig frukost DIREKT efter uppstigning ur sängen för att över huvud taget fungera? Är det bara att glömma då?
Quote from Catharina Brattlin on 28 August 2013, 21:55Nej. It´s all in your head Jessie. 🙂
Kroppen kan, trots en hel natts fasta, upprätthålla en normal blodsockernivå. Under förutsättning att levern fungerar så klart.
Och, visst är magen tom på innehåll efter en natt utan mat. Men den dagen man inser a
Nej. It´s all in your head Jessie. 🙂
Kroppen kan, trots en hel natts fasta, upprätthålla en normal blodsockernivå. Under förutsättning att levern fungerar så klart.
Och, visst är magen tom på innehåll efter en natt utan mat. Men den dagen man inser a
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 06:10Brukar äta en näve russin och vräka i mig en kopp vatten, sen är det inga problem att löpa, brukar bli både, intervaller eller backpass, första 5-8 min går halvsegt, sen är man som en raket.
Brukar äta en näve russin och vräka i mig en kopp vatten, sen är det inga problem att löpa, brukar bli både, intervaller eller backpass, första 5-8 min går halvsegt, sen är man som en raket.
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 07:36Jag är ingen morgonlöpare den/dom gångerna jag provat har det varit pina. men testade igen nu när jag läste denna tråd.
Idag var det fantastiskt i alla fall:)
var i och för sig vaken 30 min innan och tog två stora klunkar proviva jordgubb innan jag dro
Jag är ingen morgonlöpare den/dom gångerna jag provat har det varit pina. men testade igen nu när jag läste denna tråd.
Idag var det fantastiskt i alla fall:)
var i och för sig vaken 30 min innan och tog två stora klunkar proviva jordgubb innan jag dro
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 08:48Sylvia: Jag får migrän om jag inte äter inom en halvtimme från att jag går upp och hur fantastisk min nässpray mot migränen är så vill jag inte ödsla hundrakronorsdoser på att kunna springa på morgonen? Min egen teori, som förmodligen är helt fel rent fys
Sylvia: Jag får migrän om jag inte äter inom en halvtimme från att jag går upp och hur fantastisk min nässpray mot migränen är så vill jag inte ödsla hundrakronorsdoser på att kunna springa på morgonen? Min egen teori, som förmodligen är helt fel rent fys