Quote from Catharina Brattlin on 29 August 2013, 09:20Fast då har Du ju svarat själv på Din egen fråga lite högre upp, Jessie. Att för Dig funkar det inte? 🙂
Träning brukar höja blodtrycket. Likaså koffein. Kanske det vore nåt att testa - lite koffein först och sen börja lubba lite lagom mjukt och skönt?
Fast då har Du ju svarat själv på Din egen fråga lite högre upp, Jessie. Att för Dig funkar det inte? 🙂
Träning brukar höja blodtrycket. Likaså koffein. Kanske det vore nåt att testa - lite koffein först och sen börja lubba lite lagom mjukt och skönt?
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 09:27Sylvia: Jag undrade nog mer hur man gör NÄR man har ätit sin stadiga frukost FÖRE löpningen än hur man kan göra för att springa först och äta sen (jag står ju nästan alltid och mumsar på något just före start i olika lopp med, vare sig det är löpning, sim
Sylvia: Jag undrade nog mer hur man gör NÄR man har ätit sin stadiga frukost FÖRE löpningen än hur man kan göra för att springa först och äta sen (jag står ju nästan alltid och mumsar på något just före start i olika lopp med, vare sig det är löpning, sim
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 09:38Jag är extremt morgontrött och de enstaka gånger jag gett mig ut för att springa på morgonen har jag mått riktigt dåligt, blivit yr, illamående och fått feberkänningar. Med ett glas juice eller så i kroppen fungerar det bättre, men jag har fått acceptera
Jag är extremt morgontrött och de enstaka gånger jag gett mig ut för att springa på morgonen har jag mått riktigt dåligt, blivit yr, illamående och fått feberkänningar. Med ett glas juice eller så i kroppen fungerar det bättre, men jag har fått acceptera
Quote from Jonny Persson on 29 August 2013, 09:57Hur funkar morgonlöpning om man vill äta först undrar Jessie. Äter man något lättsmält går det alldeles utmärkt för mig i alla fall. Ska jag springa långa kvalitetspass på morgonen vill jag ha något i magen innan. Skillnaden mot det normala är att jag får
Hur funkar morgonlöpning om man vill äta först undrar Jessie. Äter man något lättsmält går det alldeles utmärkt för mig i alla fall. Ska jag springa långa kvalitetspass på morgonen vill jag ha något i magen innan. Skillnaden mot det normala är att jag får
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 10:09Mackan: Definiera något lättsmält? Att byta frukost är ju helt görbart och att gå ut lugnt i början är.. ehm.. den enda vägen jag vet. (H)
Mackan: Definiera något lättsmält? Att byta frukost är ju helt görbart och att gå ut lugnt i början är.. ehm.. den enda vägen jag vet. (H)
Quote from Jonny Persson on 29 August 2013, 10:17Blåbärssoppa är en favorit som lättsmält frukost. Eller havregrynsgröt men det går inte lika fort. När jag har behövt en stadigare frukost och ska springa direkt har jag till och med käkat pasta carbonara. Det funkade alldeles utmärkt där och då.
Blåbärssoppa är en favorit som lättsmält frukost. Eller havregrynsgröt men det går inte lika fort. När jag har behövt en stadigare frukost och ska springa direkt har jag till och med käkat pasta carbonara. Det funkade alldeles utmärkt där och då.
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 10:51http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1332028
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 11:14Frukost innan morgonrundan har man inte så stor behållning av om man bara tar en tur. Kvällen innan är viktigare,för då finns "bränslet" klar att använda.
Men visst som mara mackan säger, blåbärssoppa, det sätter sprätt:)
Frukost innan morgonrundan har man inte så stor behållning av om man bara tar en tur. Kvällen innan är viktigare,för då finns "bränslet" klar att använda.
Men visst som mara mackan säger, blåbärssoppa, det sätter sprätt:)
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 11:52Käka halva frukosten innan och andra halva efter. Typ. Exempelvis fil&müsli + kaffe innan. Sedan mackorna efter passet.
Käka halva frukosten innan och andra halva efter. Typ. Exempelvis fil&müsli + kaffe innan. Sedan mackorna efter passet.
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 11:56Jag tror att man även ska vara beredd att utmana sina hjärnspöken (och då syftar jag inte på Jessies migrän).
Jag, tex, är inte hungrig på morgonen. Jag vill inte äta. Jag kan bli låg när jag drar runt en morgon och sen får frågan: "Ska vi äta frukost?",
Jag tror att man även ska vara beredd att utmana sina hjärnspöken (och då syftar jag inte på Jessies migrän).
Jag, tex, är inte hungrig på morgonen. Jag vill inte äta. Jag kan bli låg när jag drar runt en morgon och sen får frågan: "Ska vi äta frukost?",