Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 01:52I början på augusti så tjatade ett par kompisar på mig att jag skulle börja träna med dem & 14 augusti gjorde jag slag i saken och jagar nu samma triatlontider som jag låg på när jag var 23...
Men jag ska klara det!
Och jag fyller ju då 40 nästa lördag.
I början på augusti så tjatade ett par kompisar på mig att jag skulle börja träna med dem & 14 augusti gjorde jag slag i saken och jagar nu samma triatlontider som jag låg på när jag var 23...
Men jag ska klara det!
Och jag fyller ju då 40 nästa lördag.
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 06:23Började springa ungefär vid tiden för att bli 40, och nu vid 45 har jag gjort mina två första lopp, dock inte maraton. Jag kan springa, jag är inte gammal, jag studsar fram, yippie! Aj!
Började springa ungefär vid tiden för att bli 40, och nu vid 45 har jag gjort mina två första lopp, dock inte maraton. Jag kan springa, jag är inte gammal, jag studsar fram, yippie! Aj!
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 06:39Kommer att klara 40-gränsen i September-09.
Sedan "ljuger" K-G om sin ålder. Han ser mer ut som en 50-åring, när han besökte mitt jobb 😉
Kommer att klara 40-gränsen i September-09.
Sedan "ljuger" K-G om sin ålder. Han ser mer ut som en 50-åring, när han besökte mitt jobb 😉
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 08:05Fixade marathondebuten när jag var 18. (H) Hjälpte ändå inte mot kriser så det kan man inte skylla på.
Fixade marathondebuten när jag var 18. (H) Hjälpte ändå inte mot kriser så det kan man inte skylla på.
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 09:00Sannolikt kommer en kris den dagen jag tar fram WAVA-tabellerna. Förhoppningsvis är jag då mogen nog att acceptera livets gång.
Sannolikt kommer en kris den dagen jag tar fram WAVA-tabellerna. Förhoppningsvis är jag då mogen nog att acceptera livets gång.
Quote from Andreas Rickman on 10 December 2009, 09:05Gjorde min maradebut vid 56 års ålder 🙂
Gjorde min maradebut vid 56 års ålder 🙂
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 09:25Marathon är väl en sak. Nu har jag iofs fullföljt en mara, men det blir väl inte så enormt mkt svårare att klara bara för att man fyller 40? Att springa snabbt däremot. Skulle vilja göra en bra tid på milen, gärna sub 40. Där känns det som biologiska kloc
Marathon är väl en sak. Nu har jag iofs fullföljt en mara, men det blir väl inte så enormt mkt svårare att klara bara för att man fyller 40? Att springa snabbt däremot. Skulle vilja göra en bra tid på milen, gärna sub 40. Där känns det som biologiska kloc
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 09:37Jag gjorde maradebut vid 47 års ålder men perset är från i år. Räknar med att persa på milen och 5K nästa år. Så jag stoppar min biologiska klocka genom att träna hårdare 🙂
Jag gjorde maradebut vid 47 års ålder men perset är från i år. Räknar med att persa på milen och 5K nästa år. Så jag stoppar min biologiska klocka genom att träna hårdare 🙂
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 09:55Kanske man kan parafrasera Wassberg: "Biologiska klockan? Den skiter jag i!."
(ursprungscitatet ska ju som bekant gälla smärtgränsen)
Kanske man kan parafrasera Wassberg: "Biologiska klockan? Den skiter jag i!."
(ursprungscitatet ska ju som bekant gälla smärtgränsen)
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 09:56Jag sprang min första Mara 1988 i Sthlm sedan 1991 i NYC ... 2007 gjorde jag om det i Sthlm.... vid 41 års ålder... Har alltid hävdat för mina vänner att det var min 40 års kris ;-). Nu har jag mer insett att löpning är det roligaste jag vet, så krisen ha
Jag sprang min första Mara 1988 i Sthlm sedan 1991 i NYC ... 2007 gjorde jag om det i Sthlm.... vid 41 års ålder... Har alltid hävdat för mina vänner att det var min 40 års kris ;-). Nu har jag mer insett att löpning är det roligaste jag vet, så krisen ha