Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJulkalender för löpare
You need to log in to create posts and topics.

När jag började springa i våras, så kunde jag få ett helt ärligt undrade "Varför?" från något av barnen när jag sa att jag skulle ut och springa. Jag har tydligen inte varit så aktiv med motionerandet hittills i deras liv... Numera är det ofta de som fråg

Både och, ibland när jag studsar runt med alldeles för mycket energi i kroppen säjer min man: snälla ut och träna en stund så du blir lättare att umgås med 🙂
Sen finns det ju de som lider av dåligt samvete för att de själva inte tar tag i träningen. De

Berit, Antingen är barnen mogna för sin ålder och behöver "lite egen tid", eller så vill de passa på att busa lite i fred. Kanske blir det också en ännu gladare mamma som kommer hem efter en stund i naturen.

Själv längtar jag ibland tillbaka till tiden då kompisar sa att jag inte var riktigt klok som tränade varje dag, ofta med lukten av klor kvar i håret efter morgonträningen i den lokala simhallen.

Nu var det länge sedan någon påpekade att jag tränar för m

Det är nog en liten kombination av alltihopa, Petteri. Jag behöver definitivt egentid ibland, och kanske de också. De spelar mycket dataspel härhemma, och rummen ligger vägg i vägg med varann. De spelar båda två och sitter och gastar till varann hela tid

... och säkert glada att se dig igen när du kommer tillbaka efter rundan.

Ja, herregud, att träna varje dag under längre perioder är ju bara det extremt suspekt i mångas ögon. Om man sedan tränar för maraton och råkar säga vilka mängder det blir, då är definitivt skruv-lös-stämpeln framme. Det bästa är att inte nämna de saftiga

Man kan lösa problemet hjälpligt genom att aldrig någonsin tala om sina träningsmängder någon annanstans än här på FB bland sina "allierade träningstokar".

Otroligt skönt att någonstans bli betraktad som hyfsat normal, åtminstone vad gäller den frågan.

Haha, dagens är nog den vanligaste jag får höra. Det är tydligen fel på mig också. 🙂

Riktiga tok-stämpeln fick jag nog inte förrän jag råkade berätta att jag var ute och sprang på julafton. Det var nästan som att jag hade hädat (#)

Tur att man lärt sig att inte bry sig (H)