Quote from Funbeat user on 25 January 2008, 08:48Ha ha... knappast troligt.. Sprang 10K igår på 61 min så har nog lite kvar till 50 iaf. För mig handlade det inte om ett PB på milen egentligen utan mer allmänt om löpteknik, är det bättre att lära sig att springa hela milen på en hastighet och sen öka ha
Ha ha... knappast troligt.. Sprang 10K igår på 61 min så har nog lite kvar till 50 iaf. För mig handlade det inte om ett PB på milen egentligen utan mer allmänt om löpteknik, är det bättre att lära sig att springa hela milen på en hastighet och sen öka ha
Quote from Funbeat user on 25 January 2008, 08:53Jag har ganska nyligen börjat springa, och sprang på nyårsafton för första gången i mitt liv (tror jag) 10 kilometer utan avbrott. Det gick då på 64 minuter.
I förra veckan sprang jag 10 kilometer på 58,5, och fortsatte sedan fyra kilometer till i joggin
Jag har ganska nyligen börjat springa, och sprang på nyårsafton för första gången i mitt liv (tror jag) 10 kilometer utan avbrott. Det gick då på 64 minuter.
I förra veckan sprang jag 10 kilometer på 58,5, och fortsatte sedan fyra kilometer till i joggin
Quote from Urban Nilsson on 25 January 2008, 08:54Andreas: Dina första kilometrar låter som uppvärmning. Du kan hålla hög hastighet när du är varm.
Jogga i låg fart (knappt ansträngande) i 15 minuter. Gör några stegrande rusher på 100 meter. Kör sedan milen på det. Då slår du nog PB utan problem.
Andreas: Dina första kilometrar låter som uppvärmning. Du kan hålla hög hastighet när du är varm.
Jogga i låg fart (knappt ansträngande) i 15 minuter. Gör några stegrande rusher på 100 meter. Kör sedan milen på det. Då slår du nog PB utan problem.
Quote from Funbeat user on 25 January 2008, 08:54beats me.
Jag är en njutningslöpare och hade antagligen tröttnat på att springa om jag skulle haft tekniken "ösa på slutet varje pass". Så för mig hade det inte varit lösningen.
beats me.
Jag är en njutningslöpare och hade antagligen tröttnat på att springa om jag skulle haft tekniken "ösa på slutet varje pass". Så för mig hade det inte varit lösningen.
Quote from Funbeat user on 25 January 2008, 09:01Tack för all hjälp! Det där med rusherna innan milen lät jobbigt.. 😉
Tänkte försöka hålla ett pass som jag ska försöka göra längre succissivt och sen varva med lite intervaller och så när jag får in lite rutin. Tänkte försöka mig på ett Marathon nästa
Tack för all hjälp! Det där med rusherna innan milen lät jobbigt.. 😉
Tänkte försöka hålla ett pass som jag ska försöka göra längre succissivt och sen varva med lite intervaller och så när jag får in lite rutin. Tänkte försöka mig på ett Marathon nästa
Quote from Funbeat user on 25 January 2008, 09:13Men Maria: Adrenalin och endorfiner ger narkotiska effekter!!!! (H)
Men Maria: Adrenalin och endorfiner ger narkotiska effekter!!!! (H)
Quote from Urban Nilsson on 2 February 2008, 12:49På söndag gäller det. Under 50 minuter runt södermalm. Vi ses vid Eriksdalsbadets nedre entré klockan 09:00 för uppvärmning. Några fler harar finns också med.
För mer information:
http://dumbas.blogg.se
På söndag gäller det. Under 50 minuter runt södermalm. Vi ses vid Eriksdalsbadets nedre entré klockan 09:00 för uppvärmning. Några fler harar finns också med.
För mer information:
http://dumbas.blogg.se
Quote from Viktor Wrede on 2 February 2008, 13:05Jag har blivit tvungen att ställa in morgondagens försök:-( Har ett ton taggtråd i halsen och snoret bara rinner= tråkig men nödvändig vila! Även om jag inte riktigt hoppats på sub 50 fullt ut så hade jag ändå hoppats komma neråt 52 nånstans men det får v
Jag har blivit tvungen att ställa in morgondagens försök:-( Har ett ton taggtråd i halsen och snoret bara rinner= tråkig men nödvändig vila! Även om jag inte riktigt hoppats på sub 50 fullt ut så hade jag ändå hoppats komma neråt 52 nånstans men det får v
Quote from Andreas Björklund on 2 February 2008, 19:02Jag blir tyvärr också tvungen att kasta in handduken. Hostan har fortfarande inte gett med sig och snoret rinner konstant. 🙁 Men jag hoppas att alla ni andra sätter sub50 med god marginal, hejja er!!! (t+)
Jag blir tyvärr också tvungen att kasta in handduken. Hostan har fortfarande inte gett med sig och snoret rinner konstant. 🙁 Men jag hoppas att alla ni andra sätter sub50 med god marginal, hejja er!!! (t+)
Quote from Therese Linner on 2 February 2008, 19:25... och jag är nästa att banga. Friskvård (innefotboll) med karlarna på jobbet resulterade i tre blåsor, ett köttsår och en stukad fot. Dumt? Javisst. Jag tröstar mig med att det nog gjorde ont på dem med.
... och jag är nästa att banga. Friskvård (innefotboll) med karlarna på jobbet resulterade i tre blåsor, ett köttsår och en stukad fot. Dumt? Javisst. Jag tröstar mig med att det nog gjorde ont på dem med.