Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKampen mot milen under 50 minuter
You need to log in to create posts and topics.

Och jag kan meddela att här på västkusten gjordes ett tappert försök, på ett illblåsigt Stenkullens idrottplats, som avbröts efter 5 km. 🙁 Jag var på väg att ge upp redan efter 2 km då jag kämpat som en gnu i motvinden. Min självuppoffrande hare höll jä

Lycka till alla som jagar PB:n imorgon, kör så det ryker!

Om någon inte kan vara med på det gemensamma rekordförsöket men vill köra en 50-minutersmil med hare någon annan gång så kanske jag kan hjälpa till. Jag springer distanspass 1 mil runt Kungsholmen

He he. Blir det bara harar imorgon?

Yes! Lyckades äntligen för första gången på 15 år hålla under 5 min per km i en mil när jag gled in på 10.2 på 50.20. Kändes mycket skönt. Lycka till alla imorgon. 🙂 (hv)

Grattis Andreas & lycka till alla som kör i morgon!

Kör??Skulle de inte springa?;)

Jag hade ju vissa data på förhand: Jag är inte i Stockholm och jag är sjuk ... Nu har det snöat, så något säger mig att imorgon kommer det prioriteras pulkåkning, fixa till mina skidor och eller inviga Sonen i hur han ska använda SINA skidor, och kanske g

Vi var i alla fall fyra löpare som lufsade runt Södermalm idag. 🙂
Men tyvärr inga tjejer som jagade oss....
10,4 km på 48:49 blev det.

Södermalmsmilen gick bra. Ingen utöver hararna dök upp men vi hade kul när vi pulsade fram över ett snöigt södermalm. Mer finns refererat på
http://dumbas.blogg.se

OK, jag kommer att agera sköldpadda nästa gång... Vi kan ju inte låta hararna bli för duktiga. Dessutom låter det som att vi måste hålla ner farten på er lite i de snabbaste delarna så vi andra pallar hela vägen.. 🙂
Bra jobbat i snön!!