Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKampen mot milen under 50 minuter
You need to log in to create posts and topics.

Jag är oxå med!

Har sprungit milen på lite över 50 min i höstas, på löpband. Men under 50 är ett mål.

Intervaller is not bad om man vill puscha sina times!

Kör lite varierade intervalls, typ 3 minuters int. + två vila ena passet, 5 minters, andra och annat gött...
Har bara en känsla av att det ger en faslig effekt - i alla fall gjorde det det på mig nä

Sprang på under femtio minuter för trettio år sedan på Kullaberg.
Då kom jag på att det var roligare att cykla även på vintern.

Nu kör man endast cykel och försöker hålla femton minuter per mil på tempoloppen.

Där finns tröskeln för de flesta i cykel,

Count me in, trots att jag har 5 minuter kvar att kapa (minst) och inte springer i nuläget.

Jag vill också under 50 - så småningom iallafall! Är runt 53:30 nu och tänkte kapa till 52 först men what the heck - visst vill jag under 50 med!!! Frågan är vilket lopp man ska satsa på bara...kanske får bli till nått lopp i slutet av säsongen:-)!!

jag är oxå med

man ska sikta mot stjärnorna för att nå trädtopparna!

Sprang på runt 47 minuter för 12 år sen. Nu ligger jag på 55 men satsar på under 50 i år.

Prutt rent ut sagt! Hade planerat in ett kvalitetspass idag i kampen mot målet. Har sovit som en kratta inatt och är skittrött rent ut sagt. Blir nog sisådär med kvaliteten på löpningen idag är jag rädd - får nog skruva ner ambitionerna rejält idag tyvärr

Jag vill också vara med!! 😀 Men jag har dessvärre inte en aning om utgångsläget.. Jag vet att jag kan springa milen på 60 min hyfsat obehindrat, men hur det är vid 5:30 min/km eller 5 min/km har jag ingen aning om...

Igår körde jag fartlek med 4*4 min s

Jag kan köra en mil med ett gäng om någon vill ha en "hunk" som drar i 4:50 tempo. 😉