Quote from Urban Nilsson on 4 December 2008, 22:46Jag kanske borde testa och föra anteckningar för att se om det blir skillnad?
Jag kanske borde testa och föra anteckningar för att se om det blir skillnad?
Quote from Elias Engqvist on 4 December 2008, 22:48Det finns också medel att köpa så att musklerna utvecklas fortare... Det finns många sätt att fuska på!
Det finns också medel att köpa så att musklerna utvecklas fortare... Det finns många sätt att fuska på!
Quote from Catharina Brattlin on 4 December 2008, 22:49Jag tror inte såna preparat fungerar så. Att effekten uteblir efter avslutad kur.
Du bör kunna pressa Dig hårdare när Du väl kör tröskelpass utan att Du samlar på Dig syra, och förmågan att omvandla syra till energi igen borde kvarstå även efter kuren.
Jag tror inte såna preparat fungerar så. Att effekten uteblir efter avslutad kur.
Du bör kunna pressa Dig hårdare när Du väl kör tröskelpass utan att Du samlar på Dig syra, och förmågan att omvandla syra till energi igen borde kvarstå även efter kuren.
Quote from Urban Nilsson on 4 December 2008, 22:55Tack för din positiva stil Christer. Jag dopar mig inte men jag använder mig gärna av kreatin som finns naturligt i kosten (precis som proteinet och kolhydraterna jag blandar i min gainerschake efter hårda löppass). Har dock inget problem med syntetiskt e
Tack för din positiva stil Christer. Jag dopar mig inte men jag använder mig gärna av kreatin som finns naturligt i kosten (precis som proteinet och kolhydraterna jag blandar i min gainerschake efter hårda löppass). Har dock inget problem med syntetiskt e
Quote from Urban Nilsson on 4 December 2008, 22:55Sylvia: Jag testar nog en sväng. Kan rapportera till dig hur jag upplever att det fungerar. Tack!
Sylvia: Jag testar nog en sväng. Kan rapportera till dig hur jag upplever att det fungerar. Tack!
Quote from Catharina Brattlin on 4 December 2008, 22:59Ja, gör gärna det. Har själv aldrig testat men får erkänna att tankarna på det har funnits.
Sen om det är fusk eller inte överlåter jag till andra, som t ex aldrig dricker sportdrycker under lopp, att bedöma.
Ja, gör gärna det. Har själv aldrig testat men får erkänna att tankarna på det har funnits.
Sen om det är fusk eller inte överlåter jag till andra, som t ex aldrig dricker sportdrycker under lopp, att bedöma.
Quote from Funbeat user on 4 December 2008, 23:05Nu är jag förvisso ingen professor i ämnet, men kreatin är en energiform precis som fett, kolhydrater och ATP. Det sistnämnda är det som utför själva muskelarbetet och det ATP-lager som finns i musklerna räcker endast till 10 sekunders intensivt arbete. K
Nu är jag förvisso ingen professor i ämnet, men kreatin är en energiform precis som fett, kolhydrater och ATP. Det sistnämnda är det som utför själva muskelarbetet och det ATP-lager som finns i musklerna räcker endast till 10 sekunders intensivt arbete. K
Quote from Urban Nilsson on 4 December 2008, 23:10Markus: Jag hoppades lite på dig här! Jag har sparat denna tråd och ska återkomma med ett irl test. Jag tror att det finns risk att det du hävdar stämmer.
Markus: Jag hoppades lite på dig här! Jag har sparat denna tråd och ska återkomma med ett irl test. Jag tror att det finns risk att det du hävdar stämmer.
Quote from Funbeat user on 4 December 2008, 23:16Tänk bara på det första jag skrev - att Kreatin är en ENERGIFORM - inte någon kemikalie, hormon eller något som får "effekter" i kroppen. Det är bara snabb och lätt-tillänglig energi. Och om man inför ett pass stoppar i sig 7 gram (OBS pyttemängden!) så
Tänk bara på det första jag skrev - att Kreatin är en ENERGIFORM - inte någon kemikalie, hormon eller något som får "effekter" i kroppen. Det är bara snabb och lätt-tillänglig energi. Och om man inför ett pass stoppar i sig 7 gram (OBS pyttemängden!) så
Quote from Elias Engqvist on 4 December 2008, 23:25ENERGIFORM var väl lite mycket sagt. Det är några aminosyror.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kreatin
ENERGIFORM var väl lite mycket sagt. Det är några aminosyror.