Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 22:56Läste ett blogginlägg av Annica för en tid sedan, i vilket bilderna inte verkar finnas kvar, där denna stretch fanns med http://www.marathon.se//news/article.cfm?NewsId=8173
Är det löparknä du lider av ska den tydligen vara effektiv!
Läste ett blogginlägg av Annica för en tid sedan, i vilket bilderna inte verkar finnas kvar, där denna stretch fanns med http://www.marathon.se//news/article.cfm?NewsId=8173
Är det löparknä du lider av ska den tydligen vara effektiv!
Quote from Catharina Brattlin on 13 February 2010, 08:18Annica, som jag sa så kan jag inga detaljer (men jag vet var multifidierna sitter), men vet att multifidierna, som ska stabilisera ryggen ingår i den sk muskelkorsetten eller coren, om man nu vill prata svengelska. 🙂
Och det vet väl både Du och jag hur
Annica, som jag sa så kan jag inga detaljer (men jag vet var multifidierna sitter), men vet att multifidierna, som ska stabilisera ryggen ingår i den sk muskelkorsetten eller coren, om man nu vill prata svengelska. 🙂
Och det vet väl både Du och jag hur
Quote from Funbeat user on 13 February 2010, 10:30Om man håller händerna där de nedersta delarna av multifiderna sitter och tippar bäckenet fram och tillbaka (i sagittalplanet) verkar något arbeta där i synergi med gluteerna. Då verkar det ju rimligt att svaga multifider kan överbelasta gluteerna.
Tack
Om man håller händerna där de nedersta delarna av multifiderna sitter och tippar bäckenet fram och tillbaka (i sagittalplanet) verkar något arbeta där i synergi med gluteerna. Då verkar det ju rimligt att svaga multifider kan överbelasta gluteerna.
Tack
Quote from Funbeat user on 13 February 2010, 10:44Ett tips och helt seriöst, börja träna att springa baklänges, i början är det svårt, du vet inte riktigt var du befinner dig, du kan bli yr men så tränade jag mig bl a tillbaka från fullständigt uträknade knän till åter springbara men visst får jag lite o
Ett tips och helt seriöst, börja träna att springa baklänges, i början är det svårt, du vet inte riktigt var du befinner dig, du kan bli yr men så tränade jag mig bl a tillbaka från fullständigt uträknade knän till åter springbara men visst får jag lite o
Quote from Funbeat user on 13 February 2010, 10:49Tillägg till det förra inlägget: Glömde skriva att den smärtan du får kan mycket väl försvinna om du fortsätter springa lite lugnt och inte bara fokuserar på den, så är det ofta för mig, det betyder ju givetvis inte att det behöver bli så för dig men för
Tillägg till det förra inlägget: Glömde skriva att den smärtan du får kan mycket väl försvinna om du fortsätter springa lite lugnt och inte bara fokuserar på den, så är det ofta för mig, det betyder ju givetvis inte att det behöver bli så för dig men för
Quote from Funbeat user on 13 February 2010, 11:51Sylvia, nu är jag med tror jag 🙂
Jag visste inte ens att man kunde ha svaga multifider, med tanke på att de jobbar kontinuerligt (tänkte skriva utom när man sover men jag tror banne mig de jobbar då med, hur skulle man annars hålla ryggen stabil när ma
Sylvia, nu är jag med tror jag 🙂
Jag visste inte ens att man kunde ha svaga multifider, med tanke på att de jobbar kontinuerligt (tänkte skriva utom när man sover men jag tror banne mig de jobbar då med, hur skulle man annars hålla ryggen stabil när ma
Quote from Elias Engqvist on 13 February 2010, 11:54Enl. mig tog du inte bara det lättaste valet utan också det rättaste Sylvia. Streching o skoinlägg tror jag inte på helt enkelt...
Enl. mig tog du inte bara det lättaste valet utan också det rättaste Sylvia. Streching o skoinlägg tror jag inte på helt enkelt...
Quote from Funbeat user on 13 February 2010, 12:13Jag hade grava problem med knäts utsida ifjol när jag började springa. Kunde inte ens cykla utan att det gjorde ont. Jag stretchade och jag sprang. Och så småningom blev jag av med problemen. Nu har jag sedfan länge slutat stretcha och har inga problem. S
Jag hade grava problem med knäts utsida ifjol när jag började springa. Kunde inte ens cykla utan att det gjorde ont. Jag stretchade och jag sprang. Och så småningom blev jag av med problemen. Nu har jag sedfan länge slutat stretcha och har inga problem. S
Quote from Funbeat user on 13 February 2010, 13:38Där har du fel Christer. Massvis med stretching och skoinlägg hjälpte/hjälper mig.
Vi är alla olika och därför kan problemen var olika och därmed lösningen.
Där har du fel Christer. Massvis med stretching och skoinlägg hjälpte/hjälper mig.
Vi är alla olika och därför kan problemen var olika och därmed lösningen.
Quote from Catharina Brattlin on 13 February 2010, 14:15Lars, helheten är allt, som jag ser på det. Många fokuserar på skadan, och fixar till den utan att ha en tanke på att skadan uppstod av någon anledning, och därför borde kanske ordna till anledningen? Grundtänket i det här alltså.
Varför jag förstod att
Lars, helheten är allt, som jag ser på det. Många fokuserar på skadan, och fixar till den utan att ha en tanke på att skadan uppstod av någon anledning, och därför borde kanske ordna till anledningen? Grundtänket i det här alltså.
Varför jag förstod att