Quote from Funbeat user on 13 February 2010, 15:19Det beror fortfarande på vad problemet är, om hålfoten kollapsar vid belastning då hjälper det inte att träna en muskel i ryggen/baken.
Det beror fortfarande på vad problemet är, om hålfoten kollapsar vid belastning då hjälper det inte att träna en muskel i ryggen/baken.
Quote from Catharina Brattlin on 13 February 2010, 15:40Peter, tråden handlar om LÖPARKNÄ, och där är mina tips och råd mer än relevanta, som ett alternativ till den vanliga behandlingen; inlägg och stretch. Ett annat sätt att se på saken, helt enkelt.
Din problematik vet jag ingenting om, kan således inte di
Peter, tråden handlar om LÖPARKNÄ, och där är mina tips och råd mer än relevanta, som ett alternativ till den vanliga behandlingen; inlägg och stretch. Ett annat sätt att se på saken, helt enkelt.
Din problematik vet jag ingenting om, kan således inte di
Quote from Elias Engqvist on 13 February 2010, 16:01Fot o vadmuskler - men som sagt - det blir en annan tråd...
Fot o vadmuskler - men som sagt - det blir en annan tråd...
Quote from Funbeat user on 13 February 2010, 16:23Om smärtan var alltför påtaglig skulle jag ta kontakt med nån som verkar inom området professionellt för att inte riskera att skada mig.
Om smärtan var alltför påtaglig skulle jag ta kontakt med nån som verkar inom området professionellt för att inte riskera att skada mig.
Quote from Funbeat user on 13 February 2010, 16:24Snälla nån, jag pratar också om löparknä!
Om muskeln och/eller senan är kort, i kombination med att hålfoten kollapsar (knäet faller då inåt) är en av orsakerna till löparknä (muskeln gnider mot senan).
Orsaken till löparknä kan bero på flera orsaker...
Snälla nån, jag pratar också om löparknä!
Om muskeln och/eller senan är kort, i kombination med att hålfoten kollapsar (knäet faller då inåt) är en av orsakerna till löparknä (muskeln gnider mot senan).
Orsaken till löparknä kan bero på flera orsaker...
Quote from Catharina Brattlin on 13 February 2010, 17:19"Det beror fortfarande på vad problemet är, om hålfoten kollapsar vid belastning då hjälper det inte att träna en muskel i ryggen/baken. "
I inlägget framgår inte att det är löparknä Du pratar om, Peter. Jag har inte påstått annat än att muskulära svaghe
"Det beror fortfarande på vad problemet är, om hålfoten kollapsar vid belastning då hjälper det inte att träna en muskel i ryggen/baken. "
I inlägget framgår inte att det är löparknä Du pratar om, Peter. Jag har inte påstått annat än att muskulära svaghe
Quote from Funbeat user on 13 February 2010, 18:20Det är härligt med sådana kunniga forumdeltagare som du Sylvis, vad skulle vi annars göra (skrattar). Överdriv inte lite småvärk, fokusera inte på det, då blir det bara värre o värre, Psykosomatiskt finns ju ett vackert ord som heter!
Då jag fick mitt f
Det är härligt med sådana kunniga forumdeltagare som du Sylvis, vad skulle vi annars göra (skrattar). Överdriv inte lite småvärk, fokusera inte på det, då blir det bara värre o värre, Psykosomatiskt finns ju ett vackert ord som heter!
Då jag fick mitt f
Quote from Funbeat user on 13 February 2010, 18:30Håller med. Men ibland behöver vissa personer tagga ner lite på sitt ego och ta till sig vad andra tror och tycker...
Håller med. Men ibland behöver vissa personer tagga ner lite på sitt ego och ta till sig vad andra tror och tycker...
Quote from Catharina Brattlin on 13 February 2010, 19:46Henrik, sorry om jag verkar dryg. 😉
Roland, tack för de orden! 🙂
Fast, Du vet, jag är en gröngöling när det gäller löpning, och kommer så att förbli, och har svårt att acceptera kroppsliga o-känslor som jag inte känner igen. Psykosomatiskt? Nä. Hypok
Henrik, sorry om jag verkar dryg. 😉
Roland, tack för de orden! 🙂
Fast, Du vet, jag är en gröngöling när det gäller löpning, och kommer så att förbli, och har svårt att acceptera kroppsliga o-känslor som jag inte känner igen. Psykosomatiskt? Nä. Hypok
Quote from Funbeat user on 13 February 2010, 20:04Sylvia, ta mig inte så allvarligt! hypokondri tror jag inte på men när man börjar känna en smärta så har vi nog lite till mans/kvinns en viss förmåga att fokusera och fokusera på den så att den blir värre. Det är många gånger psyket som spelar oss spratt.
Sylvia, ta mig inte så allvarligt! hypokondri tror jag inte på men när man börjar känna en smärta så har vi nog lite till mans/kvinns en viss förmåga att fokusera och fokusera på den så att den blir värre. Det är många gånger psyket som spelar oss spratt.