Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKnäppaste löparminnet
You need to log in to create posts and topics.

M Nilsson: vilken underbar kreativitet, jag är imponerad- att blixtsnabbt tänka ut den lösningen 🙂

Måste erkänna att det var plan B redan innan jag gick runt hörnet. Vad hade jag annars där i buskarna att göra 🙂

Förrsa året sprang jag mellan Brukssvallarna och Ramundberget på västra sidan om Ljusnan (där det går skidspår på vintern). Detta tar mig igenom en fäbod där två kor och ett 20-tal getter står och betar i lugnan ro.

Springer vidare och inser efter ett t

Vad kallas den typen av intervallträning?

Vallning.

Fäbod-vall-träning?

Alla pass som inte inbegriper kor och fäbodar kan alltså räknas som inte-vallträning. 🙂

Det är kanske inte så knäppt, men en sak jag kommer ihåg är när exakt följande situation uppstod två helger i rad:
Jag har varit ute på ett drygt långpass i ösregn,

hahaha, vilka historier!

jag har inte varit med om så mycket tokigt, inte i jämförelse.. det märkligaste var väl en gång när jag kvällsjoggade i skumma kvarter och kom ifatt en fotgängare. jag märkte att hon inte hörde mig så jag tänkte gå lite extra åt

Jag mötte en hel skock rådjur som stod i skogen med baken mot mig och tittade intresserade när jag väste förbi som ett ånglok på en museijärnväg. Jag tror de fortfarande kan vara i chocktillstånd.

Topp 3:

4. Springer vilse på långpass tillsammans med präststudent. Passet blir oplanerat långlångt. Prästen tummar på sina budord och pallar äpplen från trädgård för att lindra akut kolhydratbrist.

3. Löpning på landsväg. Mitt i obygden kommer det ut