Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 11:23Om man vill gå på Voltarenspåret kan man köpa tabletter på Apoteket. 25 mg tycker jag mig minnas att man kan köpa utan recept. Själv fick jag ett recept för något år sedan när jag sprungit för mycket, då på 3*50 mg per dag, så det kan man ju uppnå själv u
Om man vill gå på Voltarenspåret kan man köpa tabletter på Apoteket. 25 mg tycker jag mig minnas att man kan köpa utan recept. Själv fick jag ett recept för något år sedan när jag sprungit för mycket, då på 3*50 mg per dag, så det kan man ju uppnå själv u
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 14:26Voltaren finns som stolpiller.
Voltaren finns som stolpiller.
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 14:56Joakim, problemet här är inte i leden även om det är där smärtan uppkommer. Det är i muskeln och i muskelfästet och då fungerar antiinfl gel utmärkt.
Joakim, problemet här är inte i leden även om det är där smärtan uppkommer. Det är i muskeln och i muskelfästet och då fungerar antiinfl gel utmärkt.
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 00:37Det här var illa. Var ute ca 25 km under fredagseftermiddagen och hade lite känningar i knät på slutet. Efteråt blev det bara värre och ca 2 h efter träningen gjorde det riktigt ont att gå i trappor och sluttande mark.
Hemma senare blev det dags för knäv
Det här var illa. Var ute ca 25 km under fredagseftermiddagen och hade lite känningar i knät på slutet. Efteråt blev det bara värre och ca 2 h efter träningen gjorde det riktigt ont att gå i trappor och sluttande mark.
Hemma senare blev det dags för knäv
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 07:41Ja det kan vara en bra idé att söka hjälp, både att titta till knät och kanske låta en erfaren cyklist (se klubb) följa med dig och se hur du beter dig på cykeln. Han/hon kan se hur du sitter och om du gör några omedvetna fel...
Ja det kan vara en bra idé att söka hjälp, både att titta till knät och kanske låta en erfaren cyklist (se klubb) följa med dig och se hur du beter dig på cykeln. Han/hon kan se hur du sitter och om du gör några omedvetna fel...
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 09:24Kolla när du trampar att inte knäna vobblar dvs slår inåt vid kl 12, då hjälper det förmodligen inte bara med rätt inställningar utan då behövs kanske inlägg i skorna.
Specialized har såna sulor med kilar som kanske kan hjälpa.
Kolla när du trampar att inte knäna vobblar dvs slår inåt vid kl 12, då hjälper det förmodligen inte bara med rätt inställningar utan då behövs kanske inlägg i skorna.
Specialized har såna sulor med kilar som kanske kan hjälpa.
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 10:35Jag fortsätter på denna diskusionen. Köpte ny cykel i helgen en hybrid specilized. Var ute på min första längre tur igår (har SPD). Hade problem med att jag inte skruvat på klossarna ordentligt, nybörjar fel....
Men iallafall fick jag ont i knäna. Framsid
Jag fortsätter på denna diskusionen. Köpte ny cykel i helgen en hybrid specilized. Var ute på min första längre tur igår (har SPD). Hade problem med att jag inte skruvat på klossarna ordentligt, nybörjar fel....
Men iallafall fick jag ont i knäna. Framsid
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 10:48Fp. David P ¤: Det du skriver om kobent = hälarna ut, låter för mig lite underligt. Jag är rejält kobent och går (promenerar) med hälarna in, tårna ut, så att säga.
Menar du att jag bör ställa in klossarna motsatt hur jag går?
Så vi pratar om samma sak:
Fp. David P ¤: Det du skriver om kobent = hälarna ut, låter för mig lite underligt. Jag är rejält kobent och går (promenerar) med hälarna in, tårna ut, så att säga.
Menar du att jag bör ställa in klossarna motsatt hur jag går?
Så vi pratar om samma sak:
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 10:55Nej, du ska behålla din "naturliga" position om den inte ger skador-smärta. Däremot ska du hålla koll så du inte flexar i sidled med knäet.
Det är vanligt på tunga växlar.De flesta som har neutral position kan med fördel eftersträva en mer kobent positi
Nej, du ska behålla din "naturliga" position om den inte ger skador-smärta. Däremot ska du hålla koll så du inte flexar i sidled med knäet.
Det är vanligt på tunga växlar.
De flesta som har neutral position kan med fördel eftersträva en mer kobent positi
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 11:26Maria:
Detta är vad jag lärt mig:
- ont i framsida knä - höj sadeln. Höj inte 1 cm åt gången utan satsa på millimitrar istället.
Om du har ont insidan på framsida knä som jag så kan följande hjälpa:
- knävärmare som värmer och stabiliserar knät
- kör
Maria:
Detta är vad jag lärt mig:
- ont i framsida knä - höj sadeln. Höj inte 1 cm åt gången utan satsa på millimitrar istället.
Om du har ont insidan på framsida knä som jag så kan följande hjälpa:
- knävärmare som värmer och stabiliserar knät
- kör