Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om man vill gå på Voltarenspåret kan man köpa tabletter på Apoteket. 25 mg tycker jag mig minnas att man kan köpa utan recept. Själv fick jag ett recept för något år sedan när jag sprungit för mycket, då på 3*50 mg per dag, så det kan man ju uppnå själv u

Voltaren finns som stolpiller.

Joakim, problemet här är inte i leden även om det är där smärtan uppkommer. Det är i muskeln och i muskelfästet och då fungerar antiinfl gel utmärkt.

Det här var illa. Var ute ca 25 km under fredagseftermiddagen och hade lite känningar i knät på slutet. Efteråt blev det bara värre och ca 2 h efter träningen gjorde det riktigt ont att gå i trappor och sluttande mark.

Hemma senare blev det dags för knäv

Ja det kan vara en bra idé att söka hjälp, både att titta till knät och kanske låta en erfaren cyklist (se klubb) följa med dig och se hur du beter dig på cykeln. Han/hon kan se hur du sitter och om du gör några omedvetna fel...

Kolla när du trampar att inte knäna vobblar dvs slår inåt vid kl 12, då hjälper det förmodligen inte bara med rätt inställningar utan då behövs kanske inlägg i skorna.
Specialized har såna sulor med kilar som kanske kan hjälpa.

Jag fortsätter på denna diskusionen. Köpte ny cykel i helgen en hybrid specilized. Var ute på min första längre tur igår (har SPD). Hade problem med att jag inte skruvat på klossarna ordentligt, nybörjar fel....
Men iallafall fick jag ont i knäna. Framsid

Fp. David P ¤: Det du skriver om kobent = hälarna ut, låter för mig lite underligt. Jag är rejält kobent och går (promenerar) med hälarna in, tårna ut, så att säga.

Menar du att jag bör ställa in klossarna motsatt hur jag går?

Så vi pratar om samma sak:

Nej, du ska behålla din "naturliga" position om den inte ger skador-smärta. Däremot ska du hålla koll så du inte flexar i sidled med knäet.
Det är vanligt på tunga växlar.

De flesta som har neutral position kan med fördel eftersträva en mer kobent positi

Maria:

Detta är vad jag lärt mig:

- ont i framsida knä - höj sadeln. Höj inte 1 cm åt gången utan satsa på millimitrar istället.

Om du har ont insidan på framsida knä som jag så kan följande hjälpa:

- knävärmare som värmer och stabiliserar knät
- kör