Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 09:27Om man kör med Shimano så kan jag rekomendera deras Flighdeck. Den känner av vilken växel man ligger på (och visar i displayen vilket jag tycker är suveränt). Man matar även in antal kugg på respektive växel vilket gör att datorn kan räkna ut kadensen med
Om man kör med Shimano så kan jag rekomendera deras Flighdeck. Den känner av vilken växel man ligger på (och visar i displayen vilket jag tycker är suveränt). Man matar även in antal kugg på respektive växel vilket gör att datorn kan räkna ut kadensen med
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:09CatEye har bra, billiga och fungerande datorer med kadensmätare.
CatEye har bra, billiga och fungerande datorer med kadensmätare.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 14:17hmm typiskt att jag förra veckan köpte en cykeldator utan kadens en Cateye. Monterade den så fint med. Trodde det där med kadens var lite överkurs. Men kanske får byta ut den, men det får nog bli om ett litet tag när plånboken har hämtat sig lite. Men tac
hmm typiskt att jag förra veckan köpte en cykeldator utan kadens en Cateye. Monterade den så fint med. Trodde det där med kadens var lite överkurs. Men kanske får byta ut den, men det får nog bli om ett litet tag när plånboken har hämtat sig lite. Men tac
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 14:43Tips är att även läsa i denna tråden: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=194368
Jag har nu beställt en CicloSport 8.2 med kadens och pulsmätare, ska bli kul att testa sedan!
Sen vet jag inte om det har nämnts än, men nya sulor kan vara
Tips är att även läsa i denna tråden: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=194368
Jag har nu beställt en CicloSport 8.2 med kadens och pulsmätare, ska bli kul att testa sedan!
Sen vet jag inte om det har nämnts än, men nya sulor kan vara
Quote from ellen olsson on 26 April 2010, 15:08CykelCity säljer också Specializeds sulor och skor numera.
CykelCity säljer också Specializeds sulor och skor numera.
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 17:02jag har haft problem med knät ett tag nu! och jag hade ställt in cykeln efter bruses sadelskola tror jag sidan heter! men så idag var jag ner på cykloteket och då visa det sig att sadeln var 5 cm för låg ändå även fast jag hade måttat allt! problemet var
jag har haft problem med knät ett tag nu! och jag hade ställt in cykeln efter bruses sadelskola tror jag sidan heter! men så idag var jag ner på cykloteket och då visa det sig att sadeln var 5 cm för låg ändå även fast jag hade måttat allt! problemet var
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 12:21Tack för tipsen David.
Själv trodde jag att jag höll någorlunda koll på kadensen med huvudräkning.
Glöm det det går ju inte, det skiljer så liite från att få ont i knäna till att va smärtfri.
Jag cyklar inte fort med mina spagettiben men det verkar som at
Tack för tipsen David.
Själv trodde jag att jag höll någorlunda koll på kadensen med huvudräkning.
Glöm det det går ju inte, det skiljer så liite från att få ont i knäna till att va smärtfri.
Jag cyklar inte fort med mina spagettiben men det verkar som at
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 09:45Jag har inte ont i knäna men däremot domnar båda mina händer o armar,cyklar 1,5 mil till jobb så det är ju ingen lång sträcka.
Jag fick ett tips av nån att ha tyngden på benen... Men jag begriper inte hur... 🙁 Sen undrar jag : är lite nyfiken på detta
Jag har inte ont i knäna men däremot domnar båda mina händer o armar,cyklar 1,5 mil till jobb så det är ju ingen lång sträcka.
Jag fick ett tips av nån att ha tyngden på benen... Men jag begriper inte hur... 🙁 Sen undrar jag : är lite nyfiken på detta
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 10:36En Cateye cykeldator med kadens kostar 450-600 kr. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=193290
En Cateye cykeldator med kadens kostar 450-600 kr. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=193290
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 10:47Bra att du inte har knäont längre!
Använder du cykelhandskar? Riktigt bra om man cyklar mycket. Annars kan du testa detta:
- nya cykelhandskar
- variera positionen, dvs ändra var på styret du hållerEnbart kadensmätare hittar jag inte, däremot cykeldat
Bra att du inte har knäont längre!
Använder du cykelhandskar? Riktigt bra om man cyklar mycket. Annars kan du testa detta:
- nya cykelhandskar
- variera positionen, dvs ändra var på styret du håller
Enbart kadensmätare hittar jag inte, däremot cykeldat