Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om man kör med Shimano så kan jag rekomendera deras Flighdeck. Den känner av vilken växel man ligger på (och visar i displayen vilket jag tycker är suveränt). Man matar även in antal kugg på respektive växel vilket gör att datorn kan räkna ut kadensen med

CatEye har bra, billiga och fungerande datorer med kadensmätare.

hmm typiskt att jag förra veckan köpte en cykeldator utan kadens en Cateye. Monterade den så fint med. Trodde det där med kadens var lite överkurs. Men kanske får byta ut den, men det får nog bli om ett litet tag när plånboken har hämtat sig lite. Men tac

Tips är att även läsa i denna tråden: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=194368

Jag har nu beställt en CicloSport 8.2 med kadens och pulsmätare, ska bli kul att testa sedan!

Sen vet jag inte om det har nämnts än, men nya sulor kan vara

CykelCity säljer också Specializeds sulor och skor numera.

jag har haft problem med knät ett tag nu! och jag hade ställt in cykeln efter bruses sadelskola tror jag sidan heter! men så idag var jag ner på cykloteket och då visa det sig att sadeln var 5 cm för låg ändå även fast jag hade måttat allt! problemet var

Tack för tipsen David.
Själv trodde jag att jag höll någorlunda koll på kadensen med huvudräkning.
Glöm det det går ju inte, det skiljer så liite från att få ont i knäna till att va smärtfri.
Jag cyklar inte fort med mina spagettiben men det verkar som at

Jag har inte ont i knäna men däremot domnar båda mina händer o armar,cyklar 1,5 mil till jobb så det är ju ingen lång sträcka.
Jag fick ett tips av nån att ha tyngden på benen... Men jag begriper inte hur... 🙁 Sen undrar jag : är lite nyfiken på detta

En Cateye cykeldator med kadens kostar 450-600 kr. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=193290

Bra att du inte har knäont längre!

Använder du cykelhandskar? Riktigt bra om man cyklar mycket. Annars kan du testa detta:

- nya cykelhandskar
- variera positionen, dvs ändra var på styret du håller

Enbart kadensmätare hittar jag inte, däremot cykeldat