Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKolhydratladdning inför halvmara
You need to log in to create posts and topics.

Eller varför inte passa på att njuta av lite godis dagen innan (t+)
En rejäl påse gelehallon borde göra susen, bara man inte blir dålig i magen.

Anders B, klart det inte behövs. man kommer runt ändå. Det går bara lite långsammare efter att glykogenet har tagit slut. Alternativ kan man starta långsamt från början, så att det räcker. 😉

Peter P, kan säg att några hyfsat stora påskägg med godis funkade bra i helgen som laddning. 😉

Tomas, då är vi inne på samma linje. 🙂

Magnus: "efter att glykogenet har tagit slut" - är lika roligt varje gång 🙂 Hade du tänkt springa många dagar?

Äta som vanligt alltså och lite godis på tåget till Gbg borde räcka alltså.

Anders B, man känner hur du verkligen bidrar till tråden. Berätta lite om dina enorma glykogenförråd, vettja!

Krister: håll för all del koll på vädret på vägen ner också. Förra året var det ju 24 grader varmt vilket kom som en total överraskning för många. Särskilt män i 35-40års åldern (läste nånstans att de var överrepresenterade bland de som fick bryta/kollaps

Ja, vädret kan givetvis ställa till det. Gäller att vara fulltankad med vätska innan och försöka kyla sig på ett klokt sätt under loppet om det blir varmt.

Däremot så spelar väl inte vädret någon roll för hur mycket jag behöver kolhydratladda.

För mig räcker med att äta ordentligt dagen innan och en frulle inte senare än 3h innan.
Passa dig för att dricka för mycket så du slipper ta pisspaus mitt i loppet.
Inget överdrivet svullande eller drickande, det kan resultera i risig mage och en massa v