Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 14:33Eller varför inte passa på att njuta av lite godis dagen innan (t+)
En rejäl påse gelehallon borde göra susen, bara man inte blir dålig i magen.
Eller varför inte passa på att njuta av lite godis dagen innan (t+)
En rejäl påse gelehallon borde göra susen, bara man inte blir dålig i magen.
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 14:34Anders B, klart det inte behövs. man kommer runt ändå. Det går bara lite långsammare efter att glykogenet har tagit slut. Alternativ kan man starta långsamt från början, så att det räcker. 😉
Anders B, klart det inte behövs. man kommer runt ändå. Det går bara lite långsammare efter att glykogenet har tagit slut. Alternativ kan man starta långsamt från början, så att det räcker. 😉
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 14:35Peter P, kan säg att några hyfsat stora påskägg med godis funkade bra i helgen som laddning. 😉
Peter P, kan säg att några hyfsat stora påskägg med godis funkade bra i helgen som laddning. 😉
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 14:37Tomas, då är vi inne på samma linje. 🙂
Tomas, då är vi inne på samma linje. 🙂
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 14:42Magnus: "efter att glykogenet har tagit slut" - är lika roligt varje gång 🙂 Hade du tänkt springa många dagar?
Magnus: "efter att glykogenet har tagit slut" - är lika roligt varje gång 🙂 Hade du tänkt springa många dagar?
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 14:45Äta som vanligt alltså och lite godis på tåget till Gbg borde räcka alltså.
Äta som vanligt alltså och lite godis på tåget till Gbg borde räcka alltså.
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 14:49Anders B, man känner hur du verkligen bidrar till tråden. Berätta lite om dina enorma glykogenförråd, vettja!
Anders B, man känner hur du verkligen bidrar till tråden. Berätta lite om dina enorma glykogenförråd, vettja!
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 14:56Krister: håll för all del koll på vädret på vägen ner också. Förra året var det ju 24 grader varmt vilket kom som en total överraskning för många. Särskilt män i 35-40års åldern (läste nånstans att de var överrepresenterade bland de som fick bryta/kollaps
Krister: håll för all del koll på vädret på vägen ner också. Förra året var det ju 24 grader varmt vilket kom som en total överraskning för många. Särskilt män i 35-40års åldern (läste nånstans att de var överrepresenterade bland de som fick bryta/kollaps
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 15:04Ja, vädret kan givetvis ställa till det. Gäller att vara fulltankad med vätska innan och försöka kyla sig på ett klokt sätt under loppet om det blir varmt.
Däremot så spelar väl inte vädret någon roll för hur mycket jag behöver kolhydratladda.
Ja, vädret kan givetvis ställa till det. Gäller att vara fulltankad med vätska innan och försöka kyla sig på ett klokt sätt under loppet om det blir varmt.
Däremot så spelar väl inte vädret någon roll för hur mycket jag behöver kolhydratladda.
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 15:05För mig räcker med att äta ordentligt dagen innan och en frulle inte senare än 3h innan.
Passa dig för att dricka för mycket så du slipper ta pisspaus mitt i loppet.
Inget överdrivet svullande eller drickande, det kan resultera i risig mage och en massa v
För mig räcker med att äta ordentligt dagen innan och en frulle inte senare än 3h innan.
Passa dig för att dricka för mycket så du slipper ta pisspaus mitt i loppet.
Inget överdrivet svullande eller drickande, det kan resultera i risig mage och en massa v