Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Men får man ta med revaxör på planet? Måste nog förseglas i en plastpåse först...

Rymmer flaskan mer än 100ml så är det kört.

pi/4 = 100%?

"Det låter för mig givet att du varit ute på Högbos terrängspår .15 km låter vad jag minns troligt med faktisk längd på 13,75 km .Att 7,5 km ska vara 6,3 köper jag dock aldrig. Jag brukar bedöma den till 7,1-7,2 km . Den slingan är ju synnerligen kuperad

Tack för infon Åsa.Förstod att du måste varit ute på annat spår där ,men 15 km infon stämde ju bra med Högbos . Intressant,då borde Högbos 7,5 vara under 7 även med kuperingen inräknat .Brukade nöta den förr om åren när jag hade mer terrängambitiioner .Ve

Igår körde jag lite träningspass på löparbana. Då passade jag på att ta ut höjdkurvor från min GF305. Resultatet visar med önskvärd tydlighet att det är tur att Garmin inte använder höjddatat i sina ForeRunner-klockor för att beräkna löpt sträcka.

Jag sp

Fantastiskt bra uppkollning! Nog bra att alltid ha en second source och vända och vrida på olika saker. Det är ibland ok att grejerna mäter osäkert bara man vet om det.

Mycket intressant Mikael! Vad blev den uppmätta sträckan på de tre varven?

Uppmätta sträckan var ca 1220 meter på tre varv.

Totalt sprang jag 17 varv eftersom jag testade olika skor. Varje varv låg stadigt på 406-408 meter vilket förmodligen är väldigt nära sanningen. Så när det gäller löpt distans tycker jag att FR305:an gör

På en löparbana kommer kroppen hela tiden att regelbundet och ofta tvinga Forerunnern att byta flera satelliter genom att vara i vägen i olika vinklar, det leder till försämrad noggrannhet ett kortare tag. Dessutom hinner satelliterna faktiskt att röra si