Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 13:17Jag trodde att orienterare fick kartor men det är säkert för svårt då.
Jag trodde att orienterare fick kartor men det är säkert för svårt då.
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 13:43Alvaret är lika platt som ditt vardagsrumsgolv, David, då kommer ett kartfodral märkt "FR305" väl till pass 😉
bild:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=27efbb8169504ab481f67bac7da1ab5c.jpg&Size=
Alvaret är lika platt som ditt vardagsrumsgolv, David, då kommer ett kartfodral märkt "FR305" väl till pass 😉
bild:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=27efbb8169504ab481f67bac7da1ab5c.jpg&Size=
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 13:52Fp. David, du är rolig du... Jag gav ett seriöst svar på en fråga om skog och GPS, betackar mig för dina "klassens clown"-kommentarer.
Fp. David, du är rolig du... Jag gav ett seriöst svar på en fråga om skog och GPS, betackar mig för dina "klassens clown"-kommentarer.
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 14:09Fast jag reagerade också en del när jag för ett tag sedan hörde att orienterare använder GPS. Jag inser att man inte kan förhindra det men är det inte lite som att använda google-sök på högskoleprovet?
Fast jag reagerade också en del när jag för ett tag sedan hörde att orienterare använder GPS. Jag inser att man inte kan förhindra det men är det inte lite som att använda google-sök på högskoleprovet?
Quote from Therese Linner on 30 June 2010, 14:10Mikael, det är så att man inte får ta hjälp av den, men att det är intressant att se hur man faktiskt sprang och jämföra med andra med samma bana.
Mikael, det är så att man inte får ta hjälp av den, men att det är intressant att se hur man faktiskt sprang och jämföra med andra med samma bana.
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 14:31Ja, skall man navigera sig fram med en FR305 lär man ju knappast ha en fördel jämfört med kartan och kompassen.
Ja, skall man navigera sig fram med en FR305 lär man ju knappast ha en fördel jämfört med kartan och kompassen.
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 14:33Men en GPS som Garmin 305 mäter även distansen, vilket kan underlätta kompassgång i detaljfattig terräng. Huruvida eliten har någon större nytta av det vill jag låta vara osagt men en halvtaskig orienterare kan definitivt dra en fördel.
Men en GPS som Garmin 305 mäter även distansen, vilket kan underlätta kompassgång i detaljfattig terräng. Huruvida eliten har någon större nytta av det vill jag låta vara osagt men en halvtaskig orienterare kan definitivt dra en fördel.
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 14:36Nu börjar tekniknörderiet gå över styr tycker jag!
Edit: En sådan 😉 är nog på sin plats.
Nu börjar tekniknörderiet gå över styr tycker jag!
Edit: En sådan 😉 är nog på sin plats.
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 14:53Mikael, inga problem med den undringen. 🙂
Man springer efter kartan, sedan kan man i efterhand se vart man faktiskt var och jämföra hur man sprang på ett väldigt smidigt sätt.
Titta gärna in på www.obasen.nu/runoway så kanske det klarnar.
Man får ha
Mikael, inga problem med den undringen. 🙂
Man springer efter kartan, sedan kan man i efterhand se vart man faktiskt var och jämföra hur man sprang på ett väldigt smidigt sätt.
Titta gärna in på http://www.obasen.nu/runoway så kanske det klarnar.
Man får ha
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 15:53Det finns andra som är Clownerna på detta forum.
Det finns andra som är Clownerna på detta forum.