Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 16:33Bana 2 på en 400m-bana ska vara ungefär 407 meter, så om du inte sprang så lång ut verkar GPSen ha överskattat distansen en aning.
Bana 2 på en 400m-bana ska vara ungefär 407 meter, så om du inte sprang så lång ut verkar GPSen ha överskattat distansen en aning.
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 17:04Sven, det är därför min gps reggar 24 meter när jag står still och pustar ut, men sällan har några större fel på totalsträckan när jag springer 😉
Sven, det är därför min gps reggar 24 meter när jag står still och pustar ut, men sällan har några större fel på totalsträckan när jag springer 😉
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 19:16Det här sista som AT nämner är faktiskt något som Garmin kan läggas till last för. Klockorna borde filtrera bort orimlig data som loggas när man står still.
När jag sprang Hornstull-Järna i början på månaden ville jag ha totaltiden på löpet så jag lät k
Det här sista som AT nämner är faktiskt något som Garmin kan läggas till last för. Klockorna borde filtrera bort orimlig data som loggas när man står still.
När jag sprang Hornstull-Järna i början på månaden ville jag ha totaltiden på löpet så jag lät k
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 23:25Den var....snygg.... 😀 - fast konstigt att inte GPS mottagaren låste positionen när den märkte att du stod stilla... (eller hade begränsningarn som sa att man kan inte springa i 100m/s....)
Den var....snygg.... 😀 - fast konstigt att inte GPS mottagaren låste positionen när den märkte att du stod stilla... (eller hade begränsningarn som sa att man kan inte springa i 100m/s....)
Quote from Funbeat user on 1 August 2009, 01:45Okej, lite OT, men var i Gällö ligger spåret, Åsa? Min föräldrars stuga ligger nära Pilgrimstad, så spår i närheten är intressanta. Även tips på bra skidspår i närheten mottages tacksamt. 🙂
Okej, lite OT, men var i Gällö ligger spåret, Åsa? Min föräldrars stuga ligger nära Pilgrimstad, så spår i närheten är intressanta. Även tips på bra skidspår i närheten mottages tacksamt. 🙂
Quote from Funbeat user on 1 August 2009, 10:10Erik - då har du ju Forsaleden att springa på! Den är fin. Annars vet jag inte så mycket om springspår i Pilis. I Gällö håller spåren mer eller mindre att växa igen eftersom det är så få som springer där. Min far håller i skrivandes stund på att röja i ju
Erik - då har du ju Forsaleden att springa på! Den är fin. Annars vet jag inte så mycket om springspår i Pilis. I Gällö håller spåren mer eller mindre att växa igen eftersom det är så få som springer där. Min far håller i skrivandes stund på att röja i ju
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 10:26För terränglöpning Inne i djup skog & upp på berg, vilken GPS/Pulsklocka rekommendaeras? Vill inte ha avbrott mitt inne i djupa djunglen liksom. Tack
/Philip
För terränglöpning Inne i djup skog & upp på berg, vilken GPS/Pulsklocka rekommendaeras? Vill inte ha avbrott mitt inne i djupa djunglen liksom. Tack
/Philip
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 11:3499 av 100 orienterare med GPS använder Garmin GF305/310/405. Tappar kontakten inne i skogen har aldrig hänt mig.
99 av 100 orienterare med GPS använder Garmin GF305/310/405. Tappar kontakten inne i skogen har aldrig hänt mig.
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 12:30Får ni ingen karta?
Får ni ingen karta?
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 12:43David, du hänger inte med i tiden. Frågan vad det är som stämmer av kartan, verkligheten och GPSen, så är svaret givetvis Garmin. Fast det kanske ska hamna i en egen tråd om Garmin...
David, du hänger inte med i tiden. Frågan vad det är som stämmer av kartan, verkligheten och GPSen, så är svaret givetvis Garmin. Fast det kanske ska hamna i en egen tråd om Garmin...