Quote from Funbeat user on 14 July 2009, 19:14Evelyn - Vet inte om jag håller med
Det finns en bol i ämnet som är ganska inreessant då den belyser vad som händer när man blandar kvinnor och män i (främst den amerikanska) försvarsmakten"CoEd Combat - Why women should not fight the nations wars" (m
Evelyn - Vet inte om jag håller med
Det finns en bol i ämnet som är ganska inreessant då den belyser vad som händer när man blandar kvinnor och män i (främst den amerikanska) försvarsmakten
"CoEd Combat - Why women should not fight the nations wars" (m
Quote from Bjarne Lewin on 15 July 2009, 01:02Du verkar inte alls ha förstått mig Oskar!
Först lär man män hur en massa saker görs som tex att meka med bilar, kartläsning, hur träning organiseras mm mm sen säger man att det är ngt som män kan för att de är män. Det kallar jag att göra kön!
Jag disk
Du verkar inte alls ha förstått mig Oskar!
Först lär man män hur en massa saker görs som tex att meka med bilar, kartläsning, hur träning organiseras mm mm sen säger man att det är ngt som män kan för att de är män. Det kallar jag att göra kön!
Jag disk
Quote from Funbeat user on 15 July 2009, 06:33Det är tur att det är så många kvinnor som lär pojkar att vara män.
Det börjar från föräldraledigheten och sedan är kvinnor i majoritet inom barnomsorg o grundskola.
Det är tur att det är så många kvinnor som lär pojkar att vara män.
Det börjar från föräldraledigheten och sedan är kvinnor i majoritet inom barnomsorg o grundskola.
Quote from Jan Lundquist on 15 July 2009, 08:01"ger ändå intressanta exempel bla på beteenden hos män vs kvinnor när det väl smäller."
Ja och tror du det är konstigt eller? Om det är så (sannolikt) att vi ger flickor resp. pojkar olika epitet och uppfostrar dem efter deras fysiska företräden i ställe
"ger ändå intressanta exempel bla på beteenden hos män vs kvinnor när det väl smäller."
Ja och tror du det är konstigt eller? Om det är så (sannolikt) att vi ger flickor resp. pojkar olika epitet och uppfostrar dem efter deras fysiska företräden i ställe
Quote from Funbeat user on 15 July 2009, 08:21>>>Du verkar inte alls ha förstått mig Oskar!
Ursä
>>>Du verkar inte alls ha förstått mig Oskar!
Ursä
Quote from Bjarne Lewin on 16 July 2009, 10:46Den allmänna värnplikten kom 1901, men först 1995 blev det möjligt för en kvinna att göra lumpen utan att ha ambitionen att bli officer. Previentivmedlen kom på mitten av 1900-talet, innan dess så var kvinnorna antingen gravida eller ammande den största d
Den allmänna värnplikten kom 1901, men först 1995 blev det möjligt för en kvinna att göra lumpen utan att ha ambitionen att bli officer. Previentivmedlen kom på mitten av 1900-talet, innan dess så var kvinnorna antingen gravida eller ammande den största d
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 13:51HaHaHa, betald utbildning!
HaHaHa, betald utbildning!
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 15:07Den fantastiska ersättningen på 72:- om dagen brukar göra de flesta avundsjuka.
Bra argument där!
Den fantastiska ersättningen på 72:- om dagen brukar göra de flesta avundsjuka.
Bra argument där!
Quote from Fredrik Närenfors on 16 July 2009, 19:34Snacka om löneglidning. På min tid fick vi hela 5 riksdaler (H)
Snacka om löneglidning. På min tid fick vi hela 5 riksdaler (H)
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 19:51Mig veterligen har ganska många fått betald utbildning till olika vårdyrken på högskolenivå och då pratar vi inte om 5 kr eller ens 72 kr per dag utan vanlig avtalsenlig lön.
Detta har kommit åtskilliga kvinnor till godo.
Mig veterligen har ganska många fått betald utbildning till olika vårdyrken på högskolenivå och då pratar vi inte om 5 kr eller ens 72 kr per dag utan vanlig avtalsenlig lön.
Detta har kommit åtskilliga kvinnor till godo.