Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tack Åberg för att du drog ur ploppen.

Tack A Bolin och (t+) för din eleganta formulering.

Att du nog egentligen var med mig Jack Twist, visste jag ju! Det har ju synts i många trådar, förvisso inte för exakt den detaljen men i stort.

I övrigt så finns

Hur har det gått? Har svinet tagits fast? Det fanns ju ett ganska detaljerat signalement.

Jag har inte markerat den som ointressant. 🙂

En tanke som slog mig nu, ang att "göra kön" var; hur stor del i det har vi själva? Mtp hur vi formar och fostrar våra barn?

Under en stor del av ett barns uppväxt omges ett barn av kvinnor. Först i hemmet

> Fostras alla barn lika, oavsett kön?

Nej.

> Är det vi vuxna som implementerar "sätt att vara" hos de små?

Ja.

"hur stor del i det har vi själva?"

Jättestor del såklart, och det är så svårt att bryta såna trender när en stor del av befolklingen inte ser den sociala påverkan utan hävdar att det är såna vi är... inget utrymme för variationer inom könet utan varje m

Hörde för ett tag sedan en dokumentär på radion (p1 såklart) om ett dagis som jobbat mycket med just att behandla barnen lika.
Bl a upptäckte de att de satt på huk med huvudet på sned och pratade inkännande och mjukt med tjejerna och mera tillrättavisand

Nej, svinet har tyvärr inte tagits fast än. Man vet förstås aldrig hur läget är när det gäller en utredning, men lokaltidningarna är tyvärr inte fyllda av positiva rapporter om polisens arbete. Det stod en liten notis i tidningen häromdagen att de förstås

Det är tur att någon man vågar träna i Gammliaskogen utan att tänka på att det kan finnas ett medborgargarde vid varje träd.

hoppas att de som såg det mystiska beteendet noga bokförde, dokumenterade och katalogiserade incidenten...

nä, förlåt, jag ska inte driva med din rädsla Ingmari men jag tycker det är ledsamt att du ska vara rädd för män. Och att jag som man ska behöva t

Oj vilken tråd!
Tänkte faktiskt lite i de här banorna när jag var ute i skogen länge igår. Det var mkt folk ute, och många kvinnor ensamma eller i sällskap.
Håller på att förklara för min åttaårige kille att han INTE får ge sig ut och springa själv än så