Quote from Bjarne Lewin on 17 July 2009, 00:09Denna diskussion är intressant inte för att det framkommer en massa nytt, utan för att jag får en massa svar som inte diskutterar samma sak som jag. Antingen är det jag skriver så konstigt att det inte går in, eller så är det så självklart att ingen får f
Denna diskussion är intressant inte för att det framkommer en massa nytt, utan för att jag får en massa svar som inte diskutterar samma sak som jag. Antingen är det jag skriver så konstigt att det inte går in, eller så är det så självklart att ingen får f
Quote from Funbeat user on 17 July 2009, 06:47Varför är det skräp för att "någon" inte förstår?
Det om något verkar vara ett insnöat resonemang som baseras på en massa förutfattade meningar.
Varför är det skräp för att "någon" inte förstår?
Det om något verkar vara ett insnöat resonemang som baseras på en massa förutfattade meningar.
Quote from Funbeat user on 17 July 2009, 09:17I det militära lärde jag mig inget nyttigt. Mitt värdelösaste år hittills i livet. Förutom att vara totalt bortkastad tid så var det fruktansvärt tråkigt. Det var roligare att ha cancer. Så att killarna skulle ha någon fördel av att göra värnplikten hålle
I det militära lärde jag mig inget nyttigt. Mitt värdelösaste år hittills i livet. Förutom att vara totalt bortkastad tid så var det fruktansvärt tråkigt. Det var roligare att ha cancer. Så att killarna skulle ha någon fördel av att göra värnplikten hålle
Quote from Funbeat user on 17 July 2009, 09:37det var inte SÅ länge sedan som ett vanligt krav i platsannonserna var att man skulle ha fullgjort sin värnplikt.
det var inte SÅ länge sedan som ett vanligt krav i platsannonserna var att man skulle ha fullgjort sin värnplikt.
Quote from Funbeat user on 17 July 2009, 09:39Ja, fast det var mest för att arbetsgivaren inte ville anställa någon som plötsligt försvann på ett år. Ungefär samma problem som för tjejerna och barnafödande.
Ja, fast det var mest för att arbetsgivaren inte ville anställa någon som plötsligt försvann på ett år. Ungefär samma problem som för tjejerna och barnafödande.
Quote from Funbeat user on 17 July 2009, 09:56Det var svårt att få offentliga tjänster utan att ha fullgjort värnplikten och de brukar knappt märka ifall någon är borta.
Det var snarare en "kvalitetsstämpel" på att kunna samarbeta.
Det var svårt att få offentliga tjänster utan att ha fullgjort värnplikten och de brukar knappt märka ifall någon är borta.
Det var snarare en "kvalitetsstämpel" på att kunna samarbeta.
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 23:40Såvitt jag har förstått det är det större genetisk skillnad mellan enskilda individer inom ett kön än det är mellan de olika könen.
Vad nu genetik och biologi egentligen har med saken att göra.Både barn och vuxna är tyvärr "könspoliser" på många sätt. V
Såvitt jag har förstått det är det större genetisk skillnad mellan enskilda individer inom ett kön än det är mellan de olika könen.
Vad nu genetik och biologi egentligen har med saken att göra.
Både barn och vuxna är tyvärr "könspoliser" på många sätt. V
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 21:18Heja Evely, du har helt rätt. (t+)
Heja Evely, du har helt rätt. (t+)
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 01:53+1
Har försummat att säga det, men jag tycker också att Evely har rätt.
Jag vill vara person, inte kön.
+1
Har försummat att säga det, men jag tycker också att Evely har rätt.
Jag vill vara person, inte kön.
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 02:13Självklart håller jag också med Evely men det har nog framgått i flera andra trådar jag deltagit i. Borde såklart sagt det tidigare men ibland tänker jag inte längre än näsan räcker.
Självklart håller jag också med Evely men det har nog framgått i flera andra trådar jag deltagit i. Borde såklart sagt det tidigare men ibland tänker jag inte längre än näsan räcker.