Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 16:18Njure kräver tillvänjning, jag brukade äta det som barn, men lukten av tillagningen ska man hålla sig borta från - det är mkt praktiskt att ha en man som sköter den saken.
Njure kräver tillvänjning, jag brukade äta det som barn, men lukten av tillagningen ska man hålla sig borta från - det är mkt praktiskt att ha en man som sköter den saken.
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 16:19För att inte förvirra kunderna så ligger hjärta, njurar och lever ofta i samma del av kyldisken och De är färskvaror! Inget att ha i kylen några dagar innan tillredning.
För att inte förvirra kunderna så ligger hjärta, njurar och lever ofta i samma del av kyldisken och De är färskvaror! Inget att ha i kylen några dagar innan tillredning.
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 16:20Nä, jag köpte lever igår och ska tillaga det idag.
Här kan man köpa kycklinglever i burk. Sen finns påsar eller burkar med gissards eller gizzards och det gissar jag att det är hjärta,njure,lever blandat.
Nä, jag köpte lever igår och ska tillaga det idag.
Här kan man köpa kycklinglever i burk. Sen finns påsar eller burkar med gissards eller gizzards och det gissar jag att det är hjärta,njure,lever blandat.
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 16:24Jag har faktiskt aldrig köpt hjärta, är det dyrt eller ?
Dom enda hjärtan jag brukar äta är från älg och då alltid rökt (farsan har efter 25 års funderingar äntligen byggt en riktigt bra rök i stugan).
Mmmm, Falu Rågrut med rökt älghjärta, måste kolla
Jag har faktiskt aldrig köpt hjärta, är det dyrt eller ?
Dom enda hjärtan jag brukar äta är från älg och då alltid rökt (farsan har efter 25 års funderingar äntligen byggt en riktigt bra rök i stugan).
Mmmm, Falu Rågrut med rökt älghjärta, måste kolla
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 16:25Har ni hund så brukar de vara alerta på middagen.
Jag käkade någon mystisk magrätt i Colombia men den kom ned också. Jag vet fortfarande inte vad det var för något.
Sedan var det någon lokal katt, råtta, tapir, myrslok, bältdjur eller trafikolycka i Hondu
Har ni hund så brukar de vara alerta på middagen.
Jag käkade någon mystisk magrätt i Colombia men den kom ned också. Jag vet fortfarande inte vad det var för något.
Sedan var det någon lokal katt, råtta, tapir, myrslok, bältdjur eller trafikolycka i Hondu
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 16:26Det låter gott. Rökt älgkött är ju gott, så då kanske jag skulle gilla hjärta med.
Det låter gott. Rökt älgkött är ju gott, så då kanske jag skulle gilla hjärta med.
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 16:27Här i skogarna där jag bor äts det "road kill" i form av opossum eller tvättbjörn.
Ska tydligen vara gott i gryta. Även en och annan armadillo går tydligen att grilla i ugn.
Här i skogarna där jag bor äts det "road kill" i form av opossum eller tvättbjörn.
Ska tydligen vara gott i gryta. Även en och annan armadillo går tydligen att grilla i ugn.
Quote from Elias Engqvist on 18 June 2009, 16:28Kanske "tripas" - tarmar/mage av ko - finns i spanien också, ganska gott i tomatsås!
Edit: Detta var svar på davids inlägg.
Kanske "tripas" - tarmar/mage av ko - finns i spanien också, ganska gott i tomatsås!
Edit: Detta var svar på davids inlägg.
Quote from ellen olsson on 18 June 2009, 16:29Rökt renhjärta är guld att ha med sig på vandringen.
Rökt renhjärta är guld att ha med sig på vandringen.
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 16:30Pölsa ?, det är ju aldrig fel tillsammans med lite potatis och saltgurka (eller rödbetor för dom som av någon konstig anledning gillar det) smidigt med en burk pölsa i skafferiet, den håller väl ett par tre år !
Pölsa ?, det är ju aldrig fel tillsammans med lite potatis och saltgurka (eller rödbetor för dom som av någon konstig anledning gillar det) smidigt med en burk pölsa i skafferiet, den håller väl ett par tre år !