Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Mina top-3 kosttillskott:
- BCAA
- Koffein
- Kreatin

Grönt teextrakt är ganska fint också men dessvärre väldigt dyrt.

Bara dokumenterade effekter.

En välkänd effekt av kreatin, som ligger lite i linje med Oskars tankar, är att man ju inte förbättrar allt. Man blir starkare men senor, ligament etc etc hänger inte med. Väldigt vanligt att man får göra träningsupphåll efter någon/några månads användnin

Det sista stycket du skrev Jacob håller jag med om till fullo! Och om det nu känns mer motiverande att träna när man tar kosttillskott ska man även göra de. Allt som gör att man vill träna är bra.

Håkan: Tycker inte man ska lägga ansvaret på kosttillskottet när det uppenbarligen handlar om bristande träningsrutin.

Vi kan dra paralleller till fetma. Det är socker och fett som gör människor feta! Eller så är det att människor äter fel och för mycket

Stefan,
Håller med det du säger.

Att jag tog upp denna vinkling är faktiskt för jag sett ett flertal som kommit till en stagnationspunkt och svaret på vad nästa steg på gymmet är blir då alltid Kreatin. Som ett brev på posten kommer sedan överbelastning.

Ja, ponera att effekten av kreatinet är så krafigt att man helt plötsligt får mycket starkare muskler än vad ben, leder och benhinnor klarar av.
Detta förklarar ju dock inte att man helt plötsligt skulle ignorera kroppens naturliga varningssignaler.

Jag

Muskler byggs betydligt mycket snabbare än leder, vävnad och andra mjukdelar.

Det handlade om löpning i det här fallet. Jag tror inte du inte springer sönder lederna utan att musklerna hinner knorra.

I så fall vill jag veta vilket ultimat löpsteg du har! 🙂

Ben Johnson sprang ej 200 meter på grund av för stora muskler.
Han klarade ej kurvan.
Nu använde han ju både det ena och andra.

Ok, undantag är kortdistans där risken för skador är väldigt hög.