Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Åh ni tar alldeles för lätt på det där med långpasslöpning. Jag kommer att packa 2l vatten, extra vantar, gel, godis, nödbloss, skavsårsplåster, semla, simfötter, mobiltelefon, SL-kort, din mamma, pengar, en buff, extra skor, handduk, slaget vid lützen, m

Peter: En säkerhetsnål bara ???
Har du missat det här med den senaste långdistanspiercingen - en säknål i varje bröstvårta och en på varje sida om naveln = alltid redo för en nummerlapp oavsett tid på dygnet.

Peter: Du glömde 5:or och 10:or till eventuella toabesök under resans gång!!!! För oss 08-löpare är ju toapapper i ryggan av intet värde om man inte vill bli tagen för förargelseväckande beteende bakom någon bil. 😀

Peter: Det går perfekt att äta i bastun efteråt 😉

Det är väl bara att kissa i bollhavet. Det brukar ungar göra.

Och jag som är helt ny på långdistanslöpning fascineras av att man måste ha semla och simfötter med sig!

men man ska ju lite på de äldre och mer erfarna 😉

Ok, jag förstår att man inte behöver så mycket mer än ett SL-kort med sig, men rekommenderar ni maffe-löpare att man även kan ta med sig lite, lite vätska? Behöver man inte dricka under sina 19 km?

Jag är på! Härligt, och tack för initiativet!

Om det är kallt så förbrukar man mer vatten än man tror genom utandningsluften. Men vi hoppas väl på ett par plusgrader eller så.

Jag ska med!!
i Fredrikas grupp!

Jag kommer ha mitt vätskebälte med mig, med ett par flaskor. Gott att åtminstone fukta läpparna lite. Kommer också ha lite pengar med mig + SL-kortet.