Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Linda, tanken var bara att vi skulle starta och gå i mål ungefär samtidigt. När du spikat er runda tittar jag på saken.

Fredrika: Hur lång tid beräknar du att er runda tar? Du är en duktig farthållare och brukar hålla tiden så det är nog lättare om du säger din tid så anpassar vi oss till den genom att "cirkulera lite" om det behövs.....

Det ordnar sig Fia-Lotta! Spika banan bara så jag kan bestämma var vi ska springa. Det går inte att ange tid, det kan jag som "erfaren" farthållare säga direkt 🙂

simfötter - check
nödbloss - check
säkerhetsnål - check
vätskebälte - check
sl kort - check
muffins - check
basturis- check
stockholmskarta - check
ombyte - check
har jag missat något?

Tack, då ska jag se till att införskaffa ett vätskebälte - bara det gör mig ju till en riktig löpare! 😀

Om det är -10 grader den dan så är kanske inte vätskebälte helt optimalt. Då funkar ryggsäck och ståltermos med varm dryck bättre.

Fredrika, Okej. Men vi spikar vår vända till ca 22km då. Joggs uppmätning lämnar lite marginaler men det diffar mog inte på mer än 500m iallafall. Så får du kolla upp möjligheterna till att styra upp eran runda som du tycker funkar bäst 🙂

Ok då genar vi via Bjarlsg upp till Karlavägen istället för att ta Vasagatan/Odengatan, det blir perfekt 2 km kortare och dessutom kommer vi då att ses när ni går om oss 🙂

Lägger upp karta senare

Micke: vätskebälte under jackan är riktigt smart - vätskan värms av kroppen och fryser inte i flaskorna. Springa två mil med ståltermos och ryggsäck är inget jag rekommenderar för den oerfarne...

Vi har hela den här diskussionen om att ta med dryck när det är kallt
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=359981

Önskevädret vore ju ett par plusgrader förståss. Kan nån lägga in en beställning hos SMHI?