Quote from Fredrik Närenfors on 29 August 2007, 22:57Jo jag är faktiskt rädd för att bli andfådd. Iom min astma så försöker jag hitta både en löpstil och en cykelteknik som drar mindre syre. Inte så lätt. Fast för den skull vill jag ju inte bromsa (H)
Jo jag är faktiskt rädd för att bli andfådd. Iom min astma så försöker jag hitta både en löpstil och en cykelteknik som drar mindre syre. Inte så lätt. Fast för den skull vill jag ju inte bromsa (H)
Quote from Håkan Öhling on 29 August 2007, 22:59Jag tränar på att ha fötterna i marken så kort tid som möjligt. Samtidigt vara så lätt som möjligt i kontakten. Springa på stigar med mycket rötter o stenar är jättebra 🙂
Jag tränar på att ha fötterna i marken så kort tid som möjligt. Samtidigt vara så lätt som möjligt i kontakten. Springa på stigar med mycket rötter o stenar är jättebra 🙂
Quote from Funbeat user on 30 August 2007, 00:06>Låt er inte luras av Gunder Hägg - han hade ett fantastiskt naturligt löpsteg. Klart att det gick fort när han sprang avslappnat!
Jo, men hade det gått lika fort när han sprang om han hade börjat trixa med sitt löpsteg? Man kanske inte ska hålla på och
>Låt er inte luras av Gunder Hägg - han hade ett fantastiskt naturligt löpsteg. Klart att det gick fort när han sprang avslappnat!
Jo, men hade det gått lika fort när han sprang om han hade börjat trixa med sitt löpsteg? Man kanske inte ska hålla på och
Quote from Funbeat user on 30 August 2007, 13:24jag fick lära mig att springa i uppförsbackar, inte så blodig lutning och sen använda samma fotisätning på slätmark.
brukar ta hjälp av newton och falla framåt när jag börjar springa.
krävs dock bra bålstabilitet
jag fick lära mig att springa i uppförsbackar, inte så blodig lutning och sen använda samma fotisätning på slätmark.
brukar ta hjälp av newton och falla framåt när jag börjar springa.
krävs dock bra bålstabilitet
Quote from Håkan Öhling on 31 August 2007, 19:01Vad jag menade var att Gunder självklart hade fått ett sämre löpsteg om han ändrat något - hans var ju redan perfekt! Men vem här har de förutsättningarna? Jag har under 1-2 års tid haft förmånen att träna skolning o intervaller tillsammans med en riktigt
Vad jag menade var att Gunder självklart hade fått ett sämre löpsteg om han ändrat något - hans var ju redan perfekt! Men vem här har de förutsättningarna? Jag har under 1-2 års tid haft förmånen att träna skolning o intervaller tillsammans med en riktigt
Quote from Funbeat user on 3 September 2007, 13:04Hehe, jag tror egentligen att jag springer på framfoten, för min sambo brukar alltid säga till mig att sätta i hälen först, men det klampar extremt mycket när jag springer. Det hörs liksom på flera km avstånd att jag är på ingång... (#)
Vad kan man göra
Hehe, jag tror egentligen att jag springer på framfoten, för min sambo brukar alltid säga till mig att sätta i hälen först, men det klampar extremt mycket när jag springer. Det hörs liksom på flera km avstånd att jag är på ingång... (#)
Vad kan man göra
Quote from ellen olsson on 3 September 2007, 20:22> Hehe, jag tror egentligen att jag springer på framfoten, för min sambo brukar alltid säga till mig att sätta i hälen först, men det klampar extremt mycket när jag springer. Det hörs liksom på flera km avstånd att jag är på ingång...
Då lär du knappast
> Hehe, jag tror egentligen att jag springer på framfoten, för min sambo brukar alltid säga till mig att sätta i hälen först, men det klampar extremt mycket när jag springer. Det hörs liksom på flera km avstånd att jag är på ingång...
Då lär du knappast
Quote from Funbeat user on 4 September 2007, 09:49Fredrik, jag tror du har alldeles rätt. Jag klampar nog med hela foten! 🙁
Men hur svårt är det inte att byta löpstil?!
Någon som kan förklara känslan för mig när man springer rätt? Att man ska sätta ner foten i lod med tyngdpunkten säger liksom inte
Fredrik, jag tror du har alldeles rätt. Jag klampar nog med hela foten! 🙁
Men hur svårt är det inte att byta löpstil?!
Någon som kan förklara känslan för mig när man springer rätt? Att man ska sätta ner foten i lod med tyngdpunkten säger liksom inte
Quote from Funbeat user on 4 September 2007, 12:59>Men hur svårt är det inte att byta löpstil?!
>
>Någon som kan förklara känslan för mig när man springer rätt? Att man ska sätta ner foten i lod med tyngdpunkten säger liksom inte mig så mycket eftersom jag aldrig ser mig själv i profil när jag springer.
>Men hur svårt är det inte att byta löpstil?!
>
>Någon som kan förklara känslan för mig när man springer rätt? Att man ska sätta ner foten i lod med tyngdpunkten säger liksom inte mig så mycket eftersom jag aldrig ser mig själv i profil när jag springer.
Quote from Lars Mörrby on 4 September 2007, 13:35Prova att springa barfota - då lär det göra ganska ont att landa fel.
Finns också lite tips i senaste nummret av runners world. Man skall i princip efter den
vanliga rundan söka upp en bra raka på 2-300 meter som man springer några gånger.
Man skall då f
Prova att springa barfota - då lär det göra ganska ont att landa fel.
Finns också lite tips i senaste nummret av runners world. Man skall i princip efter den
vanliga rundan söka upp en bra raka på 2-300 meter som man springer några gånger.
Man skall då f