Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tomas: att be nån lämna in hörapparaten innan start går väl an, pacemakern däremot... där nånstans går gränsen!

Jag har aldrig förstått varför folk så envist ska bry sig om vad andra har för sig? Om jag vill plippa på min mobil eller lyssna på min ipod utan att jag stör nån annan, vad gör det?

Jag har inte haft några problem med människor som är ouppmärksamma och

Bullen: Det är betraktat som otillåten hjälp.

Det är ok att få langning men bara angränsande till de normala vätskestationerna.

Tanken är väl att det ska vara så lika för alla som möjligt.

Karl, det handlar väl om man har nån fördel av att lyssna på musik i slutet av ett marathonlopp eller inte. Finns det vetenskapliga bevis för att så är fallet är det helt klart en relevant regel iaf för elitlöpare. För oss vanliga dödliga känns det helt k

Regeln gäller de som tävlar om mästerskapsplaceringar och prispengar.

Kan bli problem för arrangören med upprörda trafikanter (som inte är intresserade av tävlingen) ifall jättemånga langningsteam stannar sina bilar överallt för att langa till sina löpare. Det kan vara motivering till att langning är tillåten endast i langn

Aha ok, ja då förstår jag vitsen med vattnet.
Ang. elektronik så tror jag att de flesta hörapparatbärare vill ha sin hörapparat med ut på rundan 🙂

Jag tycker det är skönt att man förbjuder tekniska hjälpmedel. Tänk om konkurrenterna hade haft öronsnäckor där coacherna hade kunnat ropa "SPRING, SPRING!" hela tiden. Alternativt varvat med det så förrädiska "Spring FORTARE!"

I triathlon är det förbjudet med mp3spelare o liknande även i Sverige! (Delvis beroende på cyklingen och att den ofta sker på icke avstängda vägar)

Varför tävla om "man" anser att reglerna inte ska gälla alla tävlande?