Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparryggsäck?!
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en Salomon XA Pro 15 som sitter som en slags väst. Den är helt grym, och jag gillar särskilt att den har fickor på framsidan som man kan sticka ner en perfektaflaska i. Den har även vätskeblåsa dock, men har inte använt den eftersom jag av viktskä

Hehe, snygg ryggsäck, Daniel (t+)

Jag provade en del modeller innan jag hittade en som passade mig. Problemet med dem jag provade först var att de var för breda så att jag slog i ryggsäcken med armarna när jag pendlade bakåt med armarna.

Den jag har nu

Daniel, den äger. Fy fan för att bli omsprungen av en person med en Pippi ryggsäck. 😀

Jag köpte Everest vattenryggsäck ( 1 liter vatten) , fungerar bra för kortare rundor. 350 kr på rea.
Vill du ha en billig så är den bra, men jag hade nog satsat på en

Ja, knäckande om en Pippi-rygga seglar förbi i ytterspåret. Är det ingen som springer med en Kånken?

kånken har för vassa remmar, peter.
jag har en OMM (Original Mountain Marathon) som jag ärvt.
är ganska okej, om man inte överlastar den.

tänker köpa en ny i vår, som sitter bättre över axlarna.

jag har en ganska bred rygg;)

Här en riktigt bra löparsäck: http://www.litepac.com/index.php?page=/products.php?action=detail&id=44

Och för bara 600:-? Shit!
Men lite trist att den inte har vätskesystem.

Den är specialgjord för bergsmarathon o likn. där man ofta fyller på vatten från fjällbäckar o likn. - det är jättesvårt o tar långtid med vattensäckar - därför använder man vattenflaskor istället!

Men Litepacen är något av en ren tävlingsrygga. Usel hållbarhet.

Jaså? Jag hade en tidigare modell - innan den blev stulen, och den höll bra!