Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparryggsäck?!
You need to log in to create posts and topics.

Det är en bra rygga men inget jag skulle lägga pengarna på om jag ville ha något för vardagsbruk. Just att den är så optimerad gör att dom har tummat lite på livslängden. Har man den bara till tävlingar så håller den ett tag. Min tidigare partner på bergs

3 BAMM tror jag (kan ha varit 2) och träning till dom. Har ingen koll på sträckan...

Håller med Christer. Jag har både en OMM rygga och en Litepac som jag haft i 8 år och den har hållt bra. Jag föredrar dock OMM ryggan sen jag skaffade den för 3 år sedan. Det har däremot blivit en del pass med Litepac ryggan och jag har även haft med den

Haglöfs Stamina är den bekvämaste rygga jag någonsin sprungit med. (Har haft 3-4 stycken innan denna) En fjällmara, ett femmilaterränglopp och ett par långpass och jag är lika nöjd varje gång jag använder den.

skönt att det är mer än jag som ser
vitsen med en löparrygga.
skulle inte klarat mig utan min i slovakiens tatraberg i augusti.

Salomon Raid Revo 20 + Platypus Big Zip SL. Funkar till allt. Går att fästa löparskorna på utsidan vid cykling. Extra bra är höftfickorna för allt man vill ha lättåtkomligt. Går i minst 4 energikakor i dem.

Intressant tråd. I mellandagarna ska jag inhandla mig en väska. Sett att både Addnature, Runners Store och Naturkompaniet har ett gäng.

Hur många liter är lagom att ha om man få plats med ett ombyte och lite småprylar?

Det beror på om det är sommar eller vinter med eller utan ytterkläder, skor...

Över 20L iaf, mindre än 30. Men det är lite individuellt.

Jag kör med Salomon XA Pro 15 för jobbpendlandet. Men då får jag inte plats med ytterkläder eller skor. Det har jag på jobbet. Behöver jag ha med mer så kör jag med en 30-liters.

Det beror mest på vad du tänkt packa. Dohh! 🙂
I ryggsäcken jag har till jobbet har jag ombyte för att arbeta i (dock inga skor eller jacka) + löparprylar inkl. skor + matlåda och smörgåsar. Då tycker jag 30-45 liter passar bra.
Raid Revo 20 har 17 liter